Silbersee?!

S

Sterling

Hej! Någon som vet någonting om hingsten Silbersee och hans avkommor? Jag har har blivit tipsad om en häst som heter Atlet som jag är intresserad av. Hans pappa är Silbersee och hans morfar är Maraton. Någon som vet någon sida där man kan ta reda på mer om dessa hästar? :p

Sv: Silbersee?!

Spender S är efter Silbersee :idea:
Har annars hört att han inte har lämnat särskilt bra avkommor, har ingen aning själv. Men det är ju inte härstammningen som gör hästen, det kan ju vara en stjärna endå! :)

Silbersee var en internationell hoppstjärna som bl a vunnit svenskt och danskt hoppderby, vunnit tyska mästerskapen -85 och blivit 4 i världscupfinalen i Göteborg.

I början av 90-talet låg han tia som dressyrfövärvare bland 700 hingstar i Tyskland.

Jag har sett Silbersee in action och jag blev totalt förälskad, vilken utstrålning och hoppglädje! Underbar häst. Sen har jag ett sto efter Maraton och hon har varit den bästa hopphäst jag haft. Ett hopphuvud utan dess like och ett psyke som ingen annan jag träffat på. Så den kombinationen skulle jag köpa direkt! :love:

Hej! Någon som vet någonting om hingsten Silbersee och hans avkommor? Jag har har blivit tipsad om en häst som heter Atlet som jag är intresserad av. Hans pappa är Silbersee och hans morfar är Maraton. Någon som vet någon sida där man kan ta reda på mer om dessa hästar? :p

Har ridit ett par silbersee avkommor och de har alla haft lite humör vilket jag totalt älskar i hästar, de har även varit säkra hopphästar med ett relativt bra steg.Men i hoppvärlden så är det som sagt bara Spender S som blivit något av,men vet vet vad det kan ge i tredje generation om någon avlar på sto efter han med en lättare hopphingst. :D
Men Silbersee är en helt underbar häst :d

Det jag vet om Silbersee är att han reds i internationell hoppning av Dr. Michael Rüping på 80-talet. Om jag inte fattat det helt fel är Silbeersee pappa till en hingst som heter Silvester som med stor framgång verkat i Holsteineraveln. Silvester har gett många bra hopphästar. Hade en Silvesteravkomma som var fantastisk att hoppa.
Men Maratonavkommor brukar ju vara trevliga hopphästar!

Tack för alla svar, men är det någon som vet var man kan se stamtavlor på dessa hästar? är framförallt intresserad av Atlet. :p

okej, tack så mycket! Vet någon något om stoet Marzita II (41) ? :eek:

Du får fråga på efterlysningssidorna och söka i databasen jag länkade till.

okej, tack för hjälpen, men nu är det redan för sent :( Atlet är redan såld för 150 tusen till Tyskland :(

Atlet fanns hos Fredrik Knutsson, rytteriet.se.

Jag har själv en Silbersee avkomma - hoppar som en gud! Synd att jag blev hans matte... men nu, när han är tio, börjar gången komma. Red just lektion och wow - vad han har gått och sparat på!

Atlet fanns hos Fredrik Knutsson, rytteriet.se.

Jag har själv en Silbersee avkomma - hoppar som en gud! Synd att jag blev hans matte... men nu, när han är tio, börjar gången komma. Red just lektion och wow - vad han har gått och sparat på!

Fanns hos Fredrik? honom tränar jag för, det var han som gav mig tipset :D har han ägts av Fredrik? :eek: vad menar du med rytteriet.se? det är väl bara en "shop" ?!

Senast ändrad av en moderator:

Var inte Silber Key efter Silbersee? Den vann något unghästchampionat i fälttävlan för några år sedan, vill jag minnas. Med Piia Pantsu, om jag minns rätt.

Edit: Ser nu att han var efter 88:an.:o

Hej
Köpte du hästen ?? *nyfiken*
Har själv ett sto e. Silbersee - Herkules.
med ett fantastiskt hopphuvud & inställning till jobb. Hoppar stort & väl. haft henne sedan hon va 3 år, hon går 140hoppning i dag med placering :)

han var ganska rädd om baken redan som "liten", jag var först inne på att köpa honom själv men min tränare tyckte att jag skulle satsa på något äldre. Han var bara 3-4 år då.

Vad jag hörde sen så fick han någon form av sadeltvång när han blev äldre, men jag vet inte om det bara var rykten?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
9 10 11
Svar
219
· Visningar
9 637
Senast: ako
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 195
Senast: Bison
·
Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 072
Senast: Freazer
·
  • Artikel Artikel
Hej! Jag söker information om ett gäng hästar som befann sig i Västra Götaland före 2014. Om det finns någon som har relevant...
Svar
0
· Visningar
1 028

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka