Sidostycken för hackamore

Miljon

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av de kortare sidostyckena med rem under hakan, som ska vara bra när man rider med hackamore? Gör det huvudlaget stabilare? Är det värt att köpa, helt enkelt, vad tycker ni?
Och får man tävla (hoppning, ponny) med sådana, så det blir som två käkremmar (den vanliga på tränset och så den på sidostyckena)?

Jag tycker de funkar jättebra, har de som man kan köpa på Hööks och upplever att sidostyckena inte åker upp längre när man tar i tyglarna. Dock är kvalitén riktigt kass på dem. Vet inte hur det är med tävling men inom hoppning är det väl lite friare vid val av huvudlag?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
966
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre...
2
Svar
33
· Visningar
1 682
Senast: Murray
·
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
2 066
Senast: iNHALE
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 855
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025