Sidostropp?

Sv: Sidostropp?

Istället för sidostång, på sulkett eller långvagn. Alltså om hästen springer snett i vagnen så sätter man den som ett stopp på den sidan. Ska dras åt hårt, när de skjuter ut baken åt det hållet verkar den alltid sitta hur löst som helst, även om man dragit den allt vad man kan..:smirk:

Tack så mycket för ett snabbt svar!
Visste inte att det fanns en speciell rem för detta. De jag sett tidigare har använt sig av en gammal töm för detta endamål. Tack igen!:bow:

Nej ska jag vara ärlig har jag aldrig sett en sån i någon travaffär, fast jag kanske missat den eller så köper man dem av sadelmakare? Häromkring där det finns mycket kallblod är de vanliga, och de flesta stallen har minst en..

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 215
Fritid Jag har relativt nyligen börjat träna på gym, både pass i grupp som core och crosstraining men även PT-pass och styrketräning. Tycker...
Svar
17
· Visningar
1 039
Senast: Gulis
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 244
Senast: lizzie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Fick sådan oerhörd lust att skriva något. Inte som i att hitta på något, utan skriva i princip om det som är nu och här och på riktigt...
Svar
0
· Visningar
646
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka