• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Donne
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 736
D

Donne

Satt och läste lite olika inlägg om sidepull, fanns en del bilder som jag även tittade på. Undrar igentligen hur själva " nosgrimman" ska sitta. På vissa bilder satt den högt, på andra bilder satt den precis vid mungipan. Vad tycker du/ni är bäst. :crazy:

Sv: Sidepull

Passar pa att peta in en fraga till om just Sidepull trans.
Vilket ar bast tycker ni, repnosgrimma eller i lader.
Och jag undrar, ska man ha nosludd pa eller gar det bra utan.

Jag har med lädernos. Har provat med nosludd på, men då blev effekten alltför svag tyckte jag. Har ej provat med repnos, men det blir nog åt andra hållet ist för min häst, dvs för skarpt.
Så man får nog prova sig fram, väldigt individuellt, som det mesta. ;)

Kan man inte justera det? Jag tycker den ska sitta ovanför näsborrarna tillräckligt högt för att inte blockera luftvägarna. Men inte mycket högre eftersom det ger mindre effekt om den kommer långt upp på nosryggen, dom är okänsligare där i regel (?).

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 412
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
874
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Någon som gjort det eller funderar på det? 😊 Vore superkul att se bilder och/eller höra era tankar och idéer kring det. En av mina...
Svar
18
· Visningar
1 092
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 006

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31
  • Blåsljud på hjärtat

Hästrelaterat

Tillbaka