Nu har jag införskaffat mig ett sidepull. Och idag skulle det invigas. Dock tyckte jag inte att det satt som det borde. Jag tror bara att det fanns en storlek(Full) och min häst har ju inte direkt stort huvud så det borde ju vara ok. Men jag tycker att själva repet är för kort. Ringarna hamnar fel om jag inte missförstått hur det bör sitta.
Visar lite bilder och låter er avgöra:
Vad säger ni erfarna sidepull-människor? Sitter det så illa att det bara är att skicka det i soperna, eller kan jag rida med det? Betalade över 1000kr för hela paketet men jag tänker inte använda det om det inte sitter bekvämt på hästen. Bör jag sälja det och skaffa ett nytt?
Kan tillägga att jag iof inte rider speciellt mycket med händerna, utan behöver det mest för säkerhetens skull. I framtiden är det tänkt att jag inte ska behöva något huvudlag alls.
Tacksam för svar.
Visar lite bilder och låter er avgöra:
Vad säger ni erfarna sidepull-människor? Sitter det så illa att det bara är att skicka det i soperna, eller kan jag rida med det? Betalade över 1000kr för hela paketet men jag tänker inte använda det om det inte sitter bekvämt på hästen. Bör jag sälja det och skaffa ett nytt?
Kan tillägga att jag iof inte rider speciellt mycket med händerna, utan behöver det mest för säkerhetens skull. I framtiden är det tänkt att jag inte ska behöva något huvudlag alls.
Tacksam för svar.