Siameser, Orientaler o liknande!!

Sv: Siameser, Orientaler o liknande!!

Min rex, Isidor

Isidor.jpg

Min siames, Herkules

Herkules.jpg

Får man lägga in en riktig huskatt-siameskorsning? Vi har två bröder, och pappa är siames och mamma vanlig bonkatt :p

Duger en halv siames? (mamma siames, pappa okänd..) Här är Cozby:

2244775992_3646b6273c.jpg

Cozby har väldigt mycket siamesutseende, som ni ser... inte fullt så typat huvud, men dock ordentligt trekantsformat. Stora öron, Lång svans och massor med siamespersonlighet - han är med mig i stallet, följer med till hagen, går ut på promenader med mig och hundarna och är allmänt supermysig! Pratar mycket och säger till om han vill gå ut, släppas in, ha mer mat eller om han vill ha vatten (endast vatten direkt ur kran duger...). Världens goskisse! :love:

2144633256_e0d201fd2d.jpg

2144621286_6bed17c8db.jpg

Ja, han älskar att 'prata'...

2144633422_ed2be75824.jpg

Zynni och Cozby - bästa kompisar

Jag VET :D Han är världens goaste... sover på min mage på natten, är ute och latar sig om dagarna (fångar möss, myser i trädgården, busar med hundarna och våra andra katter, är i stallet). Han går aldrig långt, kommer alltid och pratar och "hjälper till" om man gör något utomhus och vill gärna vara med när man tittar på tv (bli kliad på magen). Är jag på höskullen och slänger ner hö är han med och klättrar på höskullen och "berättar" vad han ser ;) När man kommer hem efter jobbet så jamar han till mig och kommer och möter mig och vill gosa... :love:

Han är världens bästa katt helt enkelt... blir det nån mer katt nån gång, blir det en renrasig siames!

Vad härligt det låter, och som grädde på moset måste han ju vara världens vackraste katt!!! :love:

Här är min brunsköldpadds maskade lilla tös. Uppfödare är MalinL här på forumet.

21500892.jpg

20986903.jpg

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 552
Senast: cirkus
·
Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
10
· Visningar
1 921
Senast: Catsu
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 409
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 671
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama