Showmanship at Halter

P

Pacific

Jag ska vara med i min första w-tävling om 2 veckor. Är egentligen engesk ryttare men vill komma ut lite på tävlingsplatser så vi ska vara med på en Showmanship at Halter.

Jag vill ha lite tips om vad vi ska ha på oss och hur vi ska smycka oss (alla sorts tips är självklart välkommna).

Jag har ett par boots med spetsig tå och lite klack och en vitbeige hatt jag tänkte ha. Jag får också låna en showgrimma:bow:

Men hur ska jag mer smycka ut oss vad för kläder ska jag ha och hur fixar jag til hästen?

Här kommer lite bilder på honom.
4986648.jpg

7637866.jpg

I westernutrustning:
6140358.jpg

Bootsen har typ samma färg som sadeln.

Okej ös på med tips nu:banana:

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Showmanship at Halter

puuuutt

Ingen som kan tipsa oss om något angående showmanship?

När det gäller Showmanship så bedöms ju du mer än hästen så att du ärren och proper är ju jätteviktigt, putsade bots och snyggt hår. Sen bedöms ju ävenhur mycket tid du har lagt ner på hästen innan visningen så badning, showsheen och vacker svans är ett måste. Du skriver inte på vilken nivå ni ska tävla men är det högre än D tycker jag att du ska ha svarta hovar. Träna hästen ordentligt så att den följer din minsta vink och att du inte måste dra runt hästen.

När jag tävlar Zorro i Showmanship har jag lössvans på honom, badar honom ordentligt, massor av glans och svarta hovar. Själv ser jag till att vara ren och prydlig och ordentligt putsade boots. Sätter in en bild på min gamling (28-årigt halvblod) när vi tävlar. Glöm inte din egen hållning!!!

showanship.jpg

Vi ska tävla på E-tävling bara så det är inte så seriöst kanske. Men när jag ändå ska dit vill jag ju göra det bästa av situationen och att vi ska vara så fina som möjligt:)

Jag hörde att jag ska ha kavaj på mig vad ska man ha under kavajen då? Ska man ha bälte?

Ska jag ha vaselin och sånt på hästen?

simpe, såg att du har lössvans till din häst. Vart har du köpt den? Har letat och letat men hittar inte någon sån att köpa. Ska tävla showmanship med min arab pojke och hans hag kompis har just tuggat av honom halva svansen, ser ut som en fölsvans :eek: Så nu är det panik...

Jag köpte min på ebay.com för 5 dollar ;) Den är så fin för den är inte enfärgad som de jaghar sett i sverige utan flera olika färger som smälter ihop precis med min hästs svans.

Aha, man kanske ska kolla lite där också, tack för tipset! :)

Liknande trådar

M
Western Oj oj, Igentligen vet jag inte vad jag gett mig in på och därför frågar jag er om hjälp. Dum som man är lät man sig övertalas (eller ja...
Svar
3
· Visningar
1 381
Senast: Nelly
·
S
Western Har en 3 åring som jag snart ska tävla i showmanship at halter med. Hon står square men är väldigt orolig med huvudet och kan rycka till...
Svar
3
· Visningar
1 145
Senast: qtrsforpleasure
·
C
Western Jag nu har jag fått reda på en träningstävling ca 4 mil hemmifrån. Jag och hästen kan inget om de klasserna,jag är lite feg,vet inte om...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
8 723
Senast: lakrits
·
Western Vad ska man ha för typ av boots? Om man kommer rida väldigt allround alltså de flesta grenar? Och nu till en början visa hästen i...
2
Svar
29
· Visningar
2 363
Senast: Expensive_Hobby
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar