Show me your pannbands :P

Elina8

Trådstartare
Jag är på pannbandsjakt, släng in bilder på era finaste pannband och ge mig inspiration!! :D

Sv: Show me your pannbands :P

Här är mitt senaste inköp som jag hittade begagnat. Pärlorna är rosa och bruna och lädret brunt:

prlpannband_180106683.jpg

Jag har två OS pannband till min ponny.
32375251.jpg

32375249.jpg

32621734.jpg

Passar egentligen inte till hästen, men tycker det var såå snyggt, så var tvungen att köpa det med :o ;)

Stellas pannband. Hon har ett enkelt "rundsytt" flätat pannband också till det rödbruna tränset som jag aldrig använder,
ja och ett fult vanligt svart rakt rundsytt. Måste införskaffa ett blingat till det svarta tränset också. :p

bow.jpg

Sådär har jag varit inne på att göra. Blinga själv. Mycket roligare dessutom. Har själv inga pannband, men det var ju dösnyggt på sidostycket. Får nog bli en pysseldag snart.

Inte så bra bilder, men här är de jag använder just nu. Har nog 10 till iaf, hälften med bling. Gillar glitter. :p

9ebc1497.jpg

4bb34d87.jpg

Det är verkligen superfint! :bow:

Köpte faktiskt ett nytt pannband till Stella idag, har ingen bild, men det är ett svängt pannband med mörkgrå stenar i fyra rader.
Tror det blir bra till det svarta tränset. Stella blir så ful i vitt bling i och med att hon har så mycket vitt själv.

Tack:)

Det lät jättefint! Du får ta bild.
Håller med dig angående vitt bling på vita bläsar.. Finare med någon annan färg:)

Här är några av mina pannband.
Det senaste är ett svängt pannband med blågula stenar. Dålig bild dock, finare i verkligheten!
32887770.jpg

Ett med svarowskikristaller. Glittrar huuur mycket som helst i dagsljus :love:
20773019.jpg

Det här gjorde jag själv men det var länge sen, har det inte kvar.
20549502.jpg

och när du ändå är inne på en pysseldag så visar jag bild på en nosgrimma som jag blingat.
20693054.jpg

Hade inga jättebra bilder på alla pannbanden men jag bjuder på dom jag har.
Här kommer min samling :)

Hubertus Classic
142ewwg.jpg

OS med blå stenar
wbcl8p.jpg

OS med pärlor
2461dds.jpg

OS med svart/vita stenar
vws4mo.jpg

Schockemöhle med bruna stenar
clq3c.jpg

*kl*

Just nu har jag en hel hög nästan likadana pannband liggandes hemma! Blir lika glad varje gång jag ser dem, bara älskar skenet som blir i vaxade glaspärlor :love: Ärligt talat blir jag lite lycklig bara av att titta i asken där jag har alla lösa pärlor, men på pannband är de ju förstås ännu snyggare :angel:

32890124.jpg

*kl*

snygga :)

har du gjort alla själv? hur får du pärlorna att sitta fast ordentligt i så fall?

har inga bilder på mina just nu, får fota när ja kommer till stallet senare.

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla... 2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 651
Senast: Ajda
·
Ridning Hejsan! Jag har en D-ponny valack på 7 år som jag själv har ridit in och utbildat vilket gått super. (Jag är 14 år och har unghästvana)...
Svar
15
· Visningar
4 106
Senast: TinyWiny
·
Hemmet Vi börjar närma oss projektet renovera kök efter att ha funderat på det sedan vi flyttade in för typ 6 år sedan :D Huset vi bor i har... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
8 105
Senast: Magnum
·
Mat Skulle behöva lite inspiration på billiga storkok som går fint att frysa in i matlådor. Fokus på protein och gör helst storkok där... 2 3
Svar
56
· Visningar
4 848
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka