Shoppingtråden western 2012

alazzi

Trådstartare
Dags för en nystart med nya fräscha saker som vi antingen har köpt redan eller saker som vi drömmer om att få.
Leo

R0010179.JPG

Sv: Shoppingtråden western 2012

Leopardmönstrad sadelöverdrag som passar till en häst som heter Leo:) Samt ett taggtrådsmönstrat huvudlag som matchar sadeln

Behöver köpa ett lite finare träns med pannband att tävla unghästen i, ganska nätt huvud så jag har så svårt att hitta något passande!

Och så behöver jag köpa en turkos showfilt, verkar omöjligt att hitta på nån svensk webshop?? Trodde det var plättlätt att hitta nåt turkost men icke!

Tips mottages tacksamt :)

Tumbleweed gjorde reklam för flera år sedan att de hade hobby horses showfiltar som var vändbara, jag köpte min hos dom turkos på ena sidan o svart på andra.
Maila dom för jag vet att de finns kvar i usa.

Westernhorsemen har turkos showfilt med läder längst ned.

Om du vill ha en enkel showfilt så har dom mayatexfiltar och dom tar hem om dom inte har den färgen du söker. Så pröva där :-)

10-årig SPB vallack efter Whatafrecklynxkent, fullblod på mödernet. Relativt outbildad, jag red honom lite under 2010 och det var även då han tävlingsdebuterade. Uppfödaren har aldrig haft tränings- eller träningsintresse, så han är "sparsamt använd". Väldigt fina rörelser och bra exteriör, så det ska bli intressant att se vad vi kan hitta på... "Freckes" avkommor har ju visat så enormt fina resultat på tävlingsbanan, så jag hoppas att vi ska kunna komma en bit tillsammans, trots denna herres ålder (och olater :D).

Jag har precis köpt denna från Chex
430406_2711063975676_1229184848_32273990_961917427_n%25281%2529.jpg

den är till min dotter

Den där är superläcker! Skulle ha köpt den om den hade varit i min storlek.

*kl*

Har ni sett Showman´s nya modeller?
Inte att förakta......
32868702.jpg

En sån vill jag å Tingan ha =)

Jag har fått hem en sadel till lillkillen idag för provning. Vid första anblick ser den ut att kunna passa, provridning imorn!
Har även jag beställt en "cooooool sportig showskjorta" av Chex! Inte den hon skissade åt mig förra året som jag suktat efter i ett års tid, utan en ny! :D

Spännande med ny sadel! Jag väntar med på min nya sadel men dessvärre hopp..hade inte råd att lägga ut pengar på en ytterliggare westernsadel i dagsläget och ska båda hästarna ridas så får man väl ta den smällen..

Jag måste fixa nya showchaps till april. Sålde mina i sensommras när jag var i behov av pengar.

kl

Har ni några inköpslistor till Euro Horse måhända? :idea:

På min önskelista står det:
-Gröna Ven Tech (Pro Choice)
-Back on Track "hatt" (sjukt ful men nödvändig)
-Sadelväskor
-Svanspåsar
-Schampoo och Balsam för vitt tagel
-Ordentliga benlindor, svarta och vita tror jag.

+ tusen andra grejer, men tyvärr är det ju plånboken som får bestämma vad som kommer med hem :(

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 862
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka