Shoppingtråden western 2012

Sv: Shoppingtråden western 2012

kl

-Back on Track "hatt" (sjukt ful men nödvändig)

Vad är det?

Jag ska köpa:
Två nya SMHN till hagen
transportgrimskaft
vanliga grimskaft
och om jag skulle råka ha någon slant över och hittar en fin filt så slår jag till!

*kl*

Just det. Jag kommer ju finnas i SLUs monter bredvid paddocken på lördag 9-12 och söndag 12-15 om någon vill komma och säga hej :laugh:

Bildgooglade och nog har jag sett rätt bra många fulare hjälmar än den ;)

Det andra närmaste man kommer BoT och "hatt" är nackskydd till hästen.
Mipsen är egentligen rätt snygg, eller ska vi säga neutral? Googla på Uvex och GPA ridhjälmar så dör ni :D flugan anfaller :eek:

kl

Nya padden, svart.

padsel.jpg

Nya gjorden. Svängd och anatomiskt utformad. Resår i ena änden. Tycker längden blev perfa!

gjord.jpg

girth2.jpg

Jag vill ocksåå shoppa. :D Men efter att ha spenderat hela min hästuppväxt på dressyren så kan jag inte lokalisera butiker med westernprylar
som inte ligger orimligt långt borta. Jag får väl googla lite till. :p

Den verkar vara märkeslös, hittar ingenting varken i produktinfon eller på den

Hehehehe...

Det är ingen hjälm utan ett nacksskydd till Hästapållen! Men jag tyckte att "hatt" lät roligare.

:D
20431m.jpg

Men urk! Det var bland det mest patetiska jag sett på länge! Tur man inte håller på med engelskridning...

mvh Eva

Eh what? Det är en grej från Back on Track och hjälper hästar som har problem med kotorna i nacken. Har ingenting med engelskridning att göra?

Stod att det var för främst 2 kotor, vad de hette minns jag inte :angel:
Men det är just där min häst har problem så jag tänkte att det kanske kunde hjälpa :)

Atlas och Axis kanske?
Men går det att ha på den med bara grimma eller behövs det ett pannband för att den ska sitta?

Vad synd, den gjorden såg trevlig ut annars men bland märkeslösa grejer brukar det vara svårt att hitta exakt samma.

Tror att det sitter ett litet snöre som går under käken, men längre än så har jag inte funderat :eek:
Hade nog inte tänkt låta henne ha den i hagen. Tanken på att hon skulle dra av en såpass dyr pryl är ingenting och orkar gå runt med, haha!
Hon får stå med BoT-prylarna i boxen och transporten :)

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 862
Senast: MML
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
713
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka