Shoppingtråden - Hund

Status
Stängd för vidare inlägg.
På min chihuahua så åker dom bakåt i stället och gör pälsen statisk. Jag använder aldrig jackor som inte stoppar vinden på honom för jag inbillar mig att det är den som kyler ner mest.
Samma här, använder i princip bara vindtäta kläder till hundarna. (Tröjan är tänkt att hon ska ha i bil, där det inte blåser av förklarliga skäl och annars kommer jag nog ofta ha den under andra täcken)

Samma här, använder i princip bara vindtäta kläder till hundarna. (Tröjan är tänkt att hon ska ha i bil, där det inte blåser av förklarliga skäl och annars kommer jag nog ofta ha den under andra täcken)

Jag tycker dom är riktigt dåliga att använda när dom ligger ner. Min får in benen i fleecetäcken och dom även i dom stickade eller så kasar dom bakåt och trycker under halsen när han ligger ner.

Jag använder vanliga täcken när vi åker bil pga att dom sitter bättre och med tanke på att iallafall en av dina tikar är långhårig så hade jag inte använt mig av något stickat material för öronhåren kommer att tova ihop sig.

( min papillon såg inte klok ut när han haft stickade eller fleecetäcken på sig, hela hunden blev en enda stor tova )

Ops - råka klicka hem två hundbäddar på Tradera :p
Äsch, billiga och från Kina och tar ett gäng veckor att få hem - men jag har handlat av dom förut och blivit nöjd. Nu börjar det klia i tänderna på valpen, så då gör det inget om en bädd skulle gå sönder. Den av hundarna högt älskade baby-sittern är snart död, då valpen tuggar på den så den behöver bytas ut :)

Är det någon som har erfarenhet av Showmasters hundmadrasser som Hööks säljer, närmaste bestämt hacienda och den med memory foam i? Försöker hitta någon prisvärd madrass till långnäsan och funderar lite på om det skulle vara något att överväga...

Blev ett litet hurtta täcke till fryslorten. Lite stort ännu :angel:
IMG_20151215_1431482_zpsqypjsjzp.jpg

Jag har tänjt lite på hundkontot denna månaden även om det i princip är den värsta månaden ekonomiskt just nu, men jag får göra avkall på annat helt enkelt. Köpte en ny säng till Filimon, två nya tuggleksaker och ett regntäcke för den skånska vintern. Har bara bild på bädden och leksakerna då täcket inte kommit ännu. Den ena leksaken är en vanlig repknuta med läder och den andra är ett av de där pressade nylonbenen med kycklingsmak. Har ingen erfarenhet av dem sen innan så detta är lite av ett experiment, men i skrivande stund ligger han och hårdtestar kvalitén på nylonbenet så jag tror att det får godkänt.

12360288_966633273417030_6676979179337720626_n.jpg

Blev en sväng till Ullared igår då jag behövde ha lite hundsaker till valpen. Eftersom han kommer vara mycket uppe i Stockholm också har jag varit och köpt lite dubbletter så jag slipper släpa allt när jag ska hem.

Blev en svart kopia av biabädden, skålar till mat och vatten, filt och lite leksaker att ha i Stockholm. Köpte även ett Hurtta täcke han ska växa i snart! :D

Om man ska beställa täcke och har en hund som är 37 cm lång från manke till svanskota, är det mest lämpligt att välja 35 eller 40 då? :idea:

Skulle välja 40 OM det inte är en hund som bär svansen helt rakt upp, då är nog 35 bättre.
Och beroende på modella av täcke. Vissa smäckrare hundar kan den större storleken blir för vid för :p
Jag hade superproblem med Hurttas tidigare värmetäcke som finns i stl 33 och 36. Min hund är 35 och 36 blev alldeles för stort runt om. Fick bli 33, men det är i kortaste laget. Nu bytt till senare modell med reglerbar längd ;)

Idag kom täcket jag köpte också. Känns riktigt bra och satt som en smäck. Det är nåååågot tjockt kanske, men iom att det bara kommer användas när det vrålregnar och är riktigt jävligt väder så gör det inte så mycket.

Idag kom täcket jag köpte också. Känns riktigt bra och satt som en smäck. Det är nåååågot tjockt kanske, men iom att det bara kommer användas när det vrålregnar och är riktigt jävligt väder så gör det inte så mycket.
Orkar inte kolla bakåt i tråden, men vad är det för täcke du köpt? Är det tokjättevarmt? :p jag har svårt att hitta tillräckligt varma täcken till fröken fryslort... (Men har faktiskt bestämt mig för ett nu som jag ska beställa i helgen)

Orkar inte kolla bakåt i tråden, men vad är det för täcke du köpt? Är det tokjättevarmt? :p jag har svårt att hitta tillräckligt varma täcken till fröken fryslort... (Men har faktiskt bestämt mig för ett nu som jag ska beställa i helgen)
Det är detta, med teddyfoder. Om hunden är extremt frusen räcker det nog inte, men för min borzoi, en ras vars päls är gjord för att motstå den ryska vintern, är det något tjockare än man kunde önska. Dock köpte jag det för att det ska stå emot det värsta slagregnet vi tenderar att få här nere i skåne istället för snö.
045470-70-14100-upp-fra-01.jpg

Det är detta, med teddyfoder. Om hunden är extremt frusen räcker det nog inte, men för min borzoi, en ras vars päls är gjord för att motstå den ryska vintern, är det något tjockare än man kunde önska. Dock köpte jag det för att det ska stå emot det värsta slagregnet vi tenderar att få här nere i skåne istället för snö.
045470-70-14100-upp-fra-01.jpg
Ah, jag har någon föregångare till det täcket. Min första saluki hade det ner till ca 17 minusgrader utan problem. För fröken fryslort är det lagom vid ca nollgradigt.... (Men det hade säkert fungerat bättre om täcket haft bättre passform för henne)

Ah, jag har någon föregångare till det täcket. Min första saluki hade det ner till ca 17 minusgrader utan problem. För fröken fryslort är det lagom vid ca nollgradigt.... (Men det hade säkert fungerat bättre om täcket haft bättre passform för henne)
Jag har det i storlek 90 och det är precis att det passar, tur att han växt klart... Får se vad han tycker om det när det väl kommer till användning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
791
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: MML
·
Hundträning Hej, Jag undrar vart man ska vara för att hitta andra hundnördar som en själv. Jag har lärt känna mkt folk via hundarna, det är ju...
Svar
11
· Visningar
489
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka