Shoppingtråden Hund – del tre

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är supernöjd med Jeppe, men jag valde dem dels för att de är "nära" mig. Har superfin service dock, köpte en bur på blocket till andra bilen, var in på Jeppe för att köpa saker som saknades, fick dom istället! :)

Vi köpte vår från Robust, enkelbur men extra bred, och vi är riktigt nöjda! Kollade en del på Jeppe men gillade/gillar mer Robust, kan dock inte riktigt säga varför... :p Bra service från Robust (mailade mkt med dom ang mått och annat). Sen underlättade det mkt för oss att Robust ligger utanför Sthlm så vi kunde åka och titta, testa och hämta buren.

Ingen av dem är nära mig, så då är det kanske hugget som stucket då :D

Ni med måttbeställda burar/grindar. Var är bäst att beställa från? Jeppe eller Robust? Priset verkar ju ändå bli typ detsamma. Dvs jättemånga pengar..

Jag gillade verkligen Robust! Vi åkte in och måttade, jag kom på en ny idé som gjorde burarna mycket större, så då gjorde de om stommen utan kostnad och fixade till de nya burarna. Är sjukt nöjd med mina burar.

Tonto älskar sin bur och flyger in i den varje gång jag öppnar bildörren. Dock har han fått för sig att det är bra att åka på det här viset. Får ju en chock varje gång man kikar i backspegeln. :rofl:
naE3jv8.jpg

Till forden hade jag en måttbeställd Jeppe bur,mycket nöjd,extra + för att den gick att fälla ihop så den blev platt.

Senast ändrad:
Kollat mycket på Artfex burar begagnat för att de finns till bra priser.

Vad för storlek tror ni att jag behöver ha till en eurasiertik?

@GardenAngel Ha lite koll på blocket. Min bur är måttbeställd av en annan, som sen sålde den till mig via blocket när de bytte bil. Buren ser ut att vara måttbeställd till min bil, som har ett knepigt bagageutrymme pga sluttande baklucka (vet inte om du minns hur min bil + bur ser ut :D ). Buren har evakueringslucka också. Jag betalade 1000 kr ;)

@GardenAngel Ha lite koll på blocket. Min bur är måttbeställd av en annan, som sen sålde den till mig via blocket när de bytte bil. Buren ser ut att vara måttbeställd till min bil, som har ett knepigt bagageutrymme pga sluttande baklucka (vet inte om du minns hur min bil + bur ser ut :D ). Buren har evakueringslucka också. Jag betalade 1000 kr ;)
Jag har ju en Ford C-max.. ehe. Inte den vanligaste bilen - definitvt inte bland hundmänniskor! Men jag tänker att om jag måttbeställer så ska jag se om de kan skapa den så den också skulle passa i en V70 - vilket förmodligen blir nästa bil.

Jag har ju en Ford C-max.. ehe. Inte den vanligaste bilen - definitvt inte bland hundmänniskor! Men jag tänker att om jag måttbeställer så ska jag se om de kan skapa den så den också skulle passa i en V70 - vilket förmodligen blir nästa bil.
Jag har en Ford Mondeo halvkombi, så den är också väldigt ovanlig och det var inte den bilen som hon jag köpte den av hade haft. Utan det var bara tur att det var samma mått som på min bil :)

*trumvirvel* Och det är därför man får måttbeställa burar :D typ ingen av standardburarna på marknaden går in ekvationen stor hund + bil som inte är en v70.
Tja min MIM bur gick in i skuffen på min dåvarande Honda CR-V. Funkade när jag bytte till BMW 325 xi också.
Förutom att den har evakueringslucka har den även deformationszoner vilket gör att ev passagerare i baksätet inte blir mosade av buren om det smäller.

Tja min MIM bur gick in i skuffen på min dåvarande Honda CR-V. Funkade när jag bytte till BMW 325 xi också.
Förutom att den har evakueringslucka har den även deformationszoner vilket gör att ev passagerare i baksätet inte blir mosade av buren om det smäller.
Jo, jag vet. Men MIM går tyvärr inte in i min bil.

*trumvirvel* Och det är därför man får måttbeställa burar :D typ ingen av standardburarna på marknaden går in ekvationen stor hund + bil som inte är en v70.

Men har inte hunnit köpa bil ännu och Norskan ska hämtas 10:e mars i svärföräldrarnas bil. :cry:Vill ju inte köpa en måttbeställd bur till deras bil när vi själva ska köpa egen sedan. Tänkte att om man köper en stardardstorlek så kan vi dessutom sälja den lätt senare om det visar sig att hon inte ska bo kvar hos oss. :confused:

Men har inte hunnit köpa bil ännu och Norskan ska hämtas 10:e mars i svärföräldrarnas bil. :cry:Vill ju inte köpa en måttbeställd bur till deras bil när vi själva ska köpa egen sedan. Tänkte att om man köper en stardardstorlek så kan vi dessutom sälja den lätt senare om det visar sig att hon inte ska bo kvar hos oss. :confused:
Ah! Då köper ni en V70 så är saken biff ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag är ganska ny på det här med aktiveringsleksaker, men funderar på att införskaffa några stycken lite "bättre". Hur vet jag vilka som...
Svar
9
· Visningar
733
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 922
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
815
Senast: TantAgda
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
937
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka