Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Shoppade lite idag.
Stigläder på hööks.
Schabrak, meshtäcke med fleece på ryggen, ridbyxa, två par strumpor på granngården.
Skulle ha kostat 1855kr på granngården men de blev 572kr. Jag gillar rea ;)

Bilder kommer imorgon.

Idag kom det paket från Spooks, fem schabrak och två sätt med grimma och grimskaft, blått till Gul och grått till Fille.
Var även i min lokala butik och uppdaterade hästarnas höstgarderob, blev även lite pälsglans från bästa märket.

*Dör lite här* :love: :love: :love:
Såg även inlägget på förra sidan, med de där hoodiesarna, de var ju också bara för :d

Men hur upplever du storlekarna på schabraken och hoodisarna? Är schabraken normala/stora för att vara full? Och hoodisarna, är det precis som med deras västar att man får gå upp typ en storlek? :)

Eftersom mitt förra sadelköp var nogsamt genomtänkt o tog en jäkla tid samt kostade asmycket pengar och ändå inte är löst ännu så körde jag på motsatsen denna gången. Inom 2 veckor hade jag rekat märket jag var nyfiken på, provat 2 modeller genom snälla bukefalister (:love:) och fått hem en ny sadel :p

Maxflex Bella

Såg även inlägget på förra sidan, med de där hoodiesarna, de var ju också bara för :d

Men hur upplever du storlekarna på schabraken och hoodisarna? Är schabraken normala/stora för att vara full? Och hoodisarna, är det precis som med deras västar att man får gå upp typ en storlek? :)

De är normala i storlek vilket jag även tycker att kläderna är. Däremot är de flesta plaggen väldigt figurnära vilket gör att vissa får välja en större.

Schabraken är normala.
Jag har stl 38-40/M normalt i överdelar. I mina hoodies, har fem stycken :o så har jag L. Tycker nog att de är rätt normala och jag skulle kunna ha M men föredrar att de sitter lite lösare och blir mer gosiga än figurnära. I jackorna har jag L och i västarna XL eftersom jag vill få plats med flera lager under.

Jag glömmer alltid bort den här tråden av någon anledning, även fast den är lite rolig att följa...
här är lite av mina senaste köp:
Soft up stigbyglar + huva och schabrak från CS

Nosgrimma Dyon

lite bett

HW täcke

HG pannband

AS huva och fårskinnspad

Dyon tyglar

HW täcke

AS schabrak

Jag tror jag har ett beroende :o

Brunt hoppspö och rosa Spooksstrumpor

Eskadron flexisoft, skimmelschampo, stallkängor från Mountain horse samt bettplattor från Acavallo

Sadelöverdrag i mörkbrun fleece med rosa brodyr. Väldigt nöjd med dessa!

Pannband i brunt och rosa till Gulan

Nyligen rustat mig för höstmörkret med ny pannlampa, silvan ninox 2 och benreflexer till ponnyn. Äntligen hittat ett par i typ cob, ponny är för korta, knapt halva kardborren täcks och full sitter nere på hovarna.
Har även köpt en ELT dressyrgjord då min HRS-gjord ändå började bli för lång.:)

Nya sadeln, padden och schabraket :D

När ryttarinnan lärt sig att räta på ryggen kommer det bli finfint.

Ponny har fått ett stalltäcke och ett hackamore också, bettlöst i avvaktan på munkoll. Drygt.

@Bison Vart kommer överdragen ifrån? De är underbara!

Jag fick hem mina stövlar förra veckan :love: Så, så, så nöjd!!
Förhoppningsvis tappar jag inte mer vikt nu på ett tag, då planen är att vi skall vara tillsammans förevigt :love:
10554091_554579061356834_1251824622_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom... 20 21 22
Svar
429
· Visningar
22 913
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
410
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
738
Senast: fio
·
Utrustning Hej allvetande bukefalister! Jag har precis köpt mig en hästtransport, en Blomert Nairobi från 2013 för att vara exakt. Jag skulle...
Svar
9
· Visningar
385
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?