Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

De tillverkas inte längre, så tyvärr. Jag köpte detta direkt från generalagenten i Sverige.

Det sitter kanonbra! Lång rejäl hals som räcker till även när han betar. Han var sval under även efter en dag i gassande sol.

Lady vip > Snyggt träns, synd att det inte passar :-(
Treadstone är små, har ett rundsytt i full som är lika litet som mitt JW i cob.

Äsch vad surt!
Dyon då? De har ju ett träns med repnosgrimma? Faller det i smaken?

Nej tyvärr, jag tycker det repet är för hårt. Det är ju helt estetiskt med nosgrimma för mig, jag behöver inte det egentligen, så jag vill att den ska vara mjuk. Däremot såg jag att Tolga har en snygg nosgrimma som jag funderar att kika på:)

Jag var på Hööks igår. Hittade ett träns som jag blev kär i (det svarta JH med lackad nosgrimma o pärlor på pannbandet). Ngn som har som vet om pärlorna sitter kvar?

Köpte dock bara det jag kom för. Ett flugskydd till shettis och en mkt välbehövlig grästygel. Letade efter stigläder o byglar till hennes andra sadel också, men det minsta jag hittade var junior - och det har jag ju till mina stora.

Jag har det tränset. Haft det sedan i höstas och det ser fortfarande ut som nytt. Jag är dock väldigt noga att hästen inte får klia sig med det, då jag misstänker att nosgrimman lätt blir repig.

Jag har plockat isär ett sånt pannband för jag skulle byta ut pärlorna. Jag skulle bli mycket förvånad om pärlorna trillade av för dom satt fast rejält!

Jag fick hem mitt läderklädda repnosgrimma från Tolga i fredags i havanna och det är supertoppen snyggt... :D

Klärt mycket snyggare i verkligheten än på bilderna :love:

Fullsize passar min cob jättebra i dom innersta hålen :love:

Glömde tyvärr kameran så jag fick ta bilderna med sambon urusla mobil :mad:

Så här ser extrahålet ut på sidstycket:
19788851.e98cfb97.100.jpg

Och nosgrimman:
19788899.d5ab749b.100.jpg

Så här gjorde jag med pannbandet så det skulle passa bättre:
19788887.b9c65e15.100.jpg

Gjorde även ett extrahål vid bettfästet då det inte har hakar:
19788877.dc8bae29.100.jpg

Och eftersom mobilen inte lät färgen komma till sin rätt så kommer här en bild på tränsets "promotionbild" ;)
19790011.d799f46d.100.jpg

Fast som jag sa tidigare så får gärna ditt träns bo hos mej om du vill att det ska byta bostad ;) :love:

Måste bara kolla ifall jag lyckats få bilden större...

19790011.d799f46d.640.jpg

19788851.e98cfb97.640.jpg

Vill också bara säga att jag fått mycket komplimanger från folk som sett mej ha detta träns och INGEN har sagt något om att det sett litet eller konstigt ut på något sätt....

Senast ändrad:

Vill också bara säga att jag fått mycket komplimanger från folk som sett mej ha detta träns och INGEN har sagt något om att det sett litet eller konstigt ut på något sätt....

Fast att säga att tränset är fint och att det ser litet/konstigt ut på hör ju liksom inte riktigt ihop i samma mening.
Jag tycker också att det tränset är fint, men att ha det sådär på yttersta extrahålet tycker jag inte är fint.
Men står du med tränset på din häst så kan jag mkt väl säga att tränset i sig är fint men jag skulle aldrig säga att jag tycker det är fult att det sitter på sista extrahålet.
Sålänge det inte sitter så det gör illa hästen, varför ska jag då påpeka att en detalj i mina ögon är ful?
Det gör ju inte varken dig eller mig gladare så sånt tyckande tycker jag man gott kan hålla för sig själv om du inte frågar efter den åsikten.

I fredags kom mina nyköpta eskadron bakbenskydd fick tag i svarta höga som jag ville ha mina gamla vita hade gjort sitt så nu blir det vitt fram och svart bak, jag bryr mig inte bara dom sitter bra på pållan

Fast att säga att tränset är fint och att det ser litet/konstigt ut på hör ju liksom inte riktigt ihop i samma mening.
Jag tycker också att det tränset är fint, men att ha det sådär på yttersta extrahålet tycker jag inte är fint.
Men står du med tränset på din häst så kan jag mkt väl säga att tränset i sig är fint men jag skulle aldrig säga att jag tycker det är fult att det sitter på sista extrahålet.
Sålänge det inte sitter så det gör illa hästen, varför ska jag då påpeka att en detalj i mina ögon är ful?
Det gör ju inte varken dig eller mig gladare så sånt tyckande tycker jag man gott kan hålla för sig själv om du inte frågar efter den åsikten.
Här är dom nu uppvuxna "fjortisarna" inte sådana utan dom "skriker" fortfarande ut sina åsikter utan att tänka på andra :(
Att dom, 20-25 åringarna, som aldrig ens skulle sätta sej på en häst om den inte har senaste märkesutrustningen på tycker att tränset är snyggt på hästen menar dom att det förutom är snyggt även sitter snyggt... ;)

Här är dom nu uppvuxna "fjortisarna" inte sådana utan dom "skriker" fortfarande ut sina åsikter utan att tänka på andra :(
Att dom, 20-25 åringarna, som aldrig ens skulle sätta sej på en häst om den inte har senaste märkesutrustningen på tycker att tränset är snyggt på hästen menar dom att det förutom är snyggt även sitter snyggt... ;)

Suck jag har nog aldrig förstått mig på såna som ska berätta sina åsikter till höger och vänster å skiter i om det sårar någon.
Visst ibland kan det behövas för att folk ska vakna upp om de gör något galet.
Men när det handlar om ren estetik så tycker iaf jag man kan hålla käft om man inte har ngt snällt att säga om inte åsikten efterfrågas såklart.
Då ger jag ett ärligt svar.

Haha ja smaken är som baken, delad ;) Å tur är väl det! :)

*KL

Mina ridstövlar gick sönder för några dagar sedan :cry: så idag har jag köpt nya :D

SAM_0987_zpse5b586f3.jpg

Blev ett par Trento. Problemet för mig är ju att jag har små fötter, korta ben och stora vader. Lite snål och lite desperat dessutom ;) Fick köpa strl 38 i vid, strl 37 som passade i foten var alldeles för tighta runt vaden.

När jag ändå var där köpte jag ett par ridbyxor också, bruna CRW excellent som var galet sköna! Hade fyllt mitt rabattkort så alltsammans gick på 2300:- vilket känns helt okej :)

Kl

Jag passade på o bege mig till Börjes igår när jag inte hade så mkt på agendan.
Det jag var ute efter var remontgrimma o JINkopiorna.
Tänkte köpa hela tränset m remontgrimma eftersom det inte skilde så mkt i pris, men det blev en lös nosgrimma då nosgeimman var sprucken på flera ställen på tränsen.
JINkopiorna blev inget av heller. De verkade oerhört hala.

Köpte stigläder o stigbyglar stl barn till shettisens riktiga sadel.
Remontnosgrimma
Ett smalt svart bett
Två grimmor
Ett rosa flugtäcke
Smått o gott, pälsglans, blåspray, ryktstenar, röda boots, svettskrapa, hovkratsar o dyl

Tycker överlag det fanns rätt tråkiga grejer. Leta efter både schabrak o lindor men hittade inget snyggt.

Svängde förbi Horze på vägen hem o klämde på de rosalackade bootsen o hittade ett par stigbyglar m bred fotplatta en hundring billigare än de på börjes. Ka-ching!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
5 751
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka