Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

Hela ovandelen är i läder och undersidan som ligger närmst hästen är i syntet precis som S-line. Kan ta en bättre bild av den lite senare idag :)

kl

Nån som kan tipsa om bra ridhandskar? Det behöver inte va det absolut bästa, jag använder magic vantar nu och det funkar ok men vill ha handskar som är lite bättre :) Gärna under 200:-

Vanliga montagehandskar i skinn som man kan köpa på byggvaruhus/granngården tycker jag är jäkligt bra. Jag har slutat köpa speciella ridhandskar. Det finns ju på Hööks, men är mycket billigare att köpa på andra ställen.

Dom borde funka.

Själv körde jag trädgårdshandskar när jag jobbade i matbutik och la upp nya varor :p Typ såna som på dina bilder.
Himla bra handskar. Mina köpte jag på K-rauta. Dom som man fick av butiken var helt värdelösa! Inget grepp alls och så gick dom sönder direkt. Dom jag köpte höll iaf i 2-3 månader.

Jag håller mig till skinnhandskar nu för tiden, alla andra går sönder i fingrarna på en vecka. De jag har har kostar runt 150kr, köpt hööks, mountainhorse och några märkeslösa. Sommartid har jag sånna med nät över handryggen, lite lätt att få dåligt grepp om handskarna är för torra men med sadelklister blir det ett superbra grepp :p. De älsta i läder är 5 år gamla, syntet handskar håller max ett halvår men använder de ändå trots att fingrarna sticker ut :p.

Oh! Hur är den? Vad har din häst för rygg och hur är den att rida i?

Den är rätt bred att rida i faktiskt. Nu har jag bara ridit i en hoppsadel sedan -08/-09 och på den andre ponnyn har jag en allroundsadel så det kommer ta några gånger innan jag har vant mej. Idag kändes det lite bättre.

Hon har en rak platt rygg. Hon är inte så jätte bred och saknar lite muskler kring manken.

Rosa är bäst :D

Lisa> Haha, ja :p vi har ju massa plusgrader :D + att jag är klädd i kjol på jobbet året runt.

Jag och min kära sambo var på Ullared igår och shoppade loss på hästavdelningen bland annat! :D Här kommer listan på det vi fick med oss hem;

* Horseware regntäcke, brunt strl 145. 399kr
* Horseware utetäcke, grönt strl 145. 449kr
* Eksemtäcke Jacson, grått strl 145. 299kr
* Catago gummiboots, svarta strl XL, 2 par! 49kr/paret
* Grön/brun grimma från Haglunds med svart ludd, strl Full. 39kr
* Fårskinnstvättmedel från Sjöbogården. 44kr
* HorseLyx Slicksten "Respiratory". 59kr
* Krafft Mineraler, pelletsform, 10kg. 189kr

..... och mycket, mycket mer. Kan även nämna att dom hade äkta Racesafe ridvästar i brunt och mörkblått, för endast 799kr (!!!!). Det var nästan så att man höll på att köpa en till, bara för att det var så billigt. :p Underbar affär som har fått in mycket märkesgrejer och kvalitetsgrejer till superlåga priser. Tummen upp för Gekås Ullared!!:up:

kl

I Ullared eller Gekås :D Sedan spelar det väl ingen roll med vad man säger, men på eller i får väl vara rätt iallafall :p

kl igen ;)

Jag har helt plötsligt brist på täcken i lagom tjocklek, vad tycker ni är bäst när regnet är för kallt för att ha ofodrat men det är för varmt med 200g? Har bara haft fleecefodrat innan men de har jag slängt eller sålt för de glider ju bara. 50, 100g? Vill inte köpa täcken i onödan heller så vad är mest användbart? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
6 133
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp