Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

Jag som tycker om att rida utan sadel fick hem min nya barbacka-pad igår, en Barefoot Physio. Himla skön att rida i, det enda jag tycker är lite minus är att den är väldigt framskuren, det behövs inte för min del. Jag ska sätta fästen på ett fårskinn och ha ovanpå tänkte jag.

B08F5EB0-1D2C-4D04-AA64-2DF0B145EEDA_zpsokf0rlds.jpg

Vilken intressant grej. Hur bred är kanalen mellan iläggen? Blir det frigång för ryggraden?

Det blir inte riktigt fritt för ryggraden i originalutförandet, men det kommer med 2 extra ilägg där jag tänkte testa det tunnare av dem idag. Men hästen går riktigt bra med den och hon är tryckkänslig, så den verkar avlasta bra. Den ligger väldigt stilla tack vare materialet på undersidan, jag har inga problem att behålla positionen trots typ galopparbete på volter.

Den är uppbyggd precis som en padd för bomlös sadel, så kanalen är inte särskilt bred utan lämpar sig nog bäst för hästar med rund rygg och låg manke.

Jag har en likadan :) använder fårskinnspadd(mattes) under för ännu bättre stötdämpning/tryckfördelning och kanal :)

För min har ju som en padd under redan, förutom själva sittpadden, känns lite kaka på kaka att ha en till padd.. Har du också en Physio?

Har en lika dan padd :) Har i det fastare iläggen då jag tycker de andra trycks ihop för lätt. Nöjd med min padd sitter kvar trots pigg och lite småhispig 3 åring ute i skogen :p Detta är första padden jag testat som inte ligger och trycker på manken vilket alla andra gjort (parelli, naturhästens, och bareback utan ilägg). Funderar där emot på köpa ett schabrak och ha under nu då hon fäller som attan nu så ullen där bak blir väldigt pälsig och skitig.

Småttingarna har fått sig lite nya täcken, Rebel ett Bucas freedom 150g och Ove ett Pfiff 100-150g. Lite stora men funkar :D

20140306-174544.jpg

Är det inte lite synd att man inte kan byta pannband på ett så dyrt träns som detta? Eller har ni det bara till träning ni som har det?

Din färgglada utrustning är underbar! :D
I mitt stall är det bara jag som har massa färger. Synd att inte vi står i samma stall, känner mig som en missförstådd ponnyryttare. :p
Vad skall hända med din andra häst, skall du behålla båda?

Är det inte lite synd att man inte kan byta pannband på ett så dyrt träns som detta? Eller har ni det bara till träning ni som har det?

Jo det är fruktansvärt tråkigt! Mitt älskade Otto Schumacher pannband ligger ute på annons för att hästen kommer behöva ha detta träns livet ut pga en allvarlig nackskada :down:

Vad trist. Såg på mässan att man kunde köpa enbart nackstycken som var utformade just som Dyon-tränset. Så du kanske skall behålla pannbandet lite till. ;)

Du menar alltså ett sånt nackstycke som man sätter på ett helt vanligt träns?
Isåfall fungerar det inte eftersom nackstycket garanterat kommer glida fram utan Dyons patenterade käkrem.

Är det det från hööks?
Har kikat på det men det finns inte i stl ponny :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 997
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tips i London
  • Valet i USA
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur