Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

Kl
Ny dressyrsadel Thorowgood T8. Har inte hunnit rida i den än direkt. Får se om den kommer funka, är ju inte det lättaste att hitta sadel till oss... Schabraket är från hööks-rean(allround schabrak egentligen) :) behöver inhandla en större mattespadd med :D

IMG_2881_zps42c647a2.jpg

Fick hem mitt första pannband från paarden bijoux idag, jättenöjd! Kommer definitivt bli minst ett till så småningom! :D

Kl

Köpte ett snyggt tjockt ylletäcke till fuxtant idag. Kryssgjordar och avtagbara bensnören

Kostade mig hela 250 kr!

Vad har du för storlek på Dalmarskydden fram? Upplever du de som långa/korta i jämförelse med "omkretsen"?

Jag hade M till Lina, de är inte så långa men ganska grova så de var lite för stora i omkretsen till Linas pinnsmala ben.
R har dem nu och tror dem passar på Z och CC som har lite grövre ben.

De är perfekta till Lax, jag trodde först de skulle bli för höga. Har M, han har ganska normala ben, varken smala eller grova.

Nu har du New i M? Är de lagom långa? Hur är de jämfört med Dalmar? De är för långa till min tax :o skaver på baksidan av kotan. Enda som är korta nog är ponnyskydd från England, haha missfoster

Nu har du New i M? Är de lagom långa? Hur är de jämfört med Dalmar? De är för långa till min tax :o skaver på baksidan av kotan. Enda som är korta nog är ponnyskydd från England, haha missfoster

Yes jag böt skydd med R så Lina har sina gamla NEW skydd, tror dem är i stl M och antar att dem är bra till henne, jag har inte provat :o
Men jag har ju svårt att tro att R ridit runt med skydd som inte passar Lina :)

Lina har ju väldigt långa och smala ben, tror nog Dalmar kan fungera på din, för de var då verkligen inte för långa på Lina.

KL

Jag köpte faktiskt en sprillans ny sadel till min häst!! Däremot under väntetiden på sadeln så blev jag bjuden att komma till Australien av folk som jag träffade när jag var på Bali över jul och nyår.

Så jag tackade ja och bokade flyg till Australien och så när jag väl fick sadeln så skickade jag tillbaka den. Tänkte att jag behövde ju egentligen ingen ny sadel utan köpte den bara för att jag kunde.
Men dom pengarna blir lite extra bra reskassa så! Åker i april 3 veckor!

Haha!

Åker jag neråt landet och tittar på häst kan jag ta med dem så får du pröva :)

Laxe fick ett HG wednesday idag som jag fyndade för halva priset

och ett nytt gosigt vintertäcke med fodrar hals till herr fryslort

Snyggt! Har inte hört talas om dom förut, men var inne och kikade lite och dom hade ju väldigt mycket snyggt. Var det krångligt/dyr frakt/ lång frakttid/ eller hur upplevde du affären? :)

KL

Jag köpte faktiskt en sprillans ny sadel till min häst!! Däremot under väntetiden på sadeln så blev jag bjuden att komma till Australien av folk som jag träffade när jag var på Bali över jul och nyår.

Så jag tackade ja och bokade flyg till Australien och så när jag väl fick sadeln så skickade jag tillbaka den. Tänkte att jag behövde ju egentligen ingen ny sadel utan köpte den bara för att jag kunde.
Men dom pengarna blir lite extra bra reskassa så! Åker i april 3 veckor!

Haha!
Åh vad roligt! Har själv varit där och det är verkligen en upplevelse! Vart ska du någonstans? :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 986
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka