Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

+ andra, tack för alla grattis :)

Han är förvuxen ponny född 2008. Mamma är tysk ridponny och pappa är halvblod/paint. Mättes till 153 cm i våras och har vuxit lite till efter det, lagom till mig :)
Han är grundriden men inte så utbildad, perfekt så jag kan forma honom själv. Väldigt pigg och glad att rida, snäll och trygg på alla sätt. Rör sig inte så stort vilket min trasig kropp tackar för :)

*KL*

Lite nya saker:

Eskadron skydd + Boots

Lite smått och gott (boots, hästgodis, baby vipes till hästens huvud, gurkmeja)

Börjes svar på Magic brush borstarna

Fleecetäcke från Biltema

Även blivit ett Sprenger Dynamic RS bett. :D
Hur är storleken på biltemas täcken? Normal? Stor? Liten?

Jag testade det idag. Tog 135 (han brukar ha 145) men drunknar i bogen så det är stort i bogen. Längden rätt normal. Får vara extra täcke :meh:

knapplån

köpte ny nosgrimma o nytt pannband.
(sänkte nosgrimman ett hål efter jag tog bilden dock)
Nosgrimman var lite bredare än vad jag räknat med. (ca 5 cm) på min lilla D-ponny men den går nog ändå eftersom den är anatomiskt formad för bettet.

0.jpg

Regntäcket är normalt i bogen. Det är fleecetäcket som är jättestort där. Passar regntäcket över bogen på din häst så kommer inte fleecetäcket att göra det.

Kl

Jag har shoppat helt galet mycket. Köpte en 1-åring för sex veckor sedan och hade slängt varenda liten hästpryl sen innan.
Så jag har köpt allt från borstar, skydd, grimmor, hinkar, foderhinkar osv osv.
Senaste inköpet är ett 100 grams regntäcke med halvhals från Globus och min lille killes allra första träns. :love:

20131114-195810.jpg

kl

Med ny hästa blir det såklart en del nya saker.

Vi har varit på sadelprovning, inte helt lätt med en häst som ser ut som en tunna utan manke :p
Efter att lagt på och provridit ett gäng blev det tillslut en Crown allround. Jag vill helst ha en hopp men ibland får man rätta sig efter hästen. Han visade tydligt att han ville ha den :)

Han är även fått ett HG clincher träns

Ett rosa sadelöverdrag med brodyr och bling!

Hästgodis och slicksten

Hoppklossar till sadeln

Repgrimma och dressyrpinne

Härligt med en ny sadel, även jag köpte en Crown idag, men det vart en Aragorn istället :-)
74949_10152089703368278_1504135284_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 970
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka