Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

Ja, precis :)

Har handlat igen!
944756_332088650258597_1803877979_n.jpg

Köpte dessa igår.

Har aldrig tidigare sett dem, men min kompis kom hem med en för ca 1 månad sedan, och hästarna älskade den!

Så den ena är till min kompis häst, och två till min ;). Tänkte ha dem som belöning vid lastträningen. :)

IMG_20130801_115401_zpsc9448ce9.jpg

IMG_20130801_115116_zpse3e262b0.jpg

(haha, jag vet freaky bild, blev lite tokig vinkel :D)

Jag har en kompis som är veterinär och hon kom ut och skulle lägga om en ganska svår sårskada på en häst för några veckor sen, då hade ägaren en sån. Hon menade att den där slickgrejen ersätte brems på ett ypperligt sätt:d

Så jag funderar också på att köpa en sån faktiskt!

Men använder man dem hela tiden? Eller mest bara för att kolla hur mkt man håller i handen sas?

Jag har en kompis som är veterinär och hon kom ut och skulle lägga om en ganska svår sårskada på en häst för några veckor sen, då hade ägaren en sån. Hon menade att den där slickgrejen ersätte brems på ett ypperligt sätt:d

Så jag funderar också på att köpa en sån faktiskt!

Ja, när jag läste om dem stod det att de kan användas som belöning, eller exempel vid skoning om hästen är bråkig mm. Så kan tänka mig att de kan vara bra vid viss veterinärbehandling. :)

Testade min idag som belöning i transporten iaf, och min häst som går in och direkt ut, måste ju nu stanna i transporten för att slicka. Godis brukar han fylla hela munnen med och sen backa ut och stå och äta på en stund innan han vill gå in igen :meh: . Helt ok som belöning iaf :) Lite jobbig att hålla i bara ;).

Jag använder dom vid hovslagare, såromläggning etc.
Kanoners! Dock får hästarna kramp i tungan när de slickat ett tag :D

sån har en bekant till sin häst när den skos så slipper dom droga honom :)
han glömmer bort att bråka när han får slicka på den

Jag låter min häst slicka vid skoning. Hon blir lätt rastlös och gillar inte när hovis spikar. Men med denna går det mycket bättre. Hon kan dock bli lite trött på den (eller i tungan) mot slutet kanske. Hon slickar inte under hela skoningen utan vid de kritiska momenten. Har även använt det som belöning vid "frihetsdressyr" och då vill hon inte lämna mig alls. Kanske borde uppfinnas en mindre variant för fick-bruk :).

De är inte rekommenderade att använda vid uteritt till exempel utan bara på inhägnat område om något skulle hända. :)

Det är en tygelsensor. Det finns olika tjocklekar på korten som går av beroende på hur hårt du drar i tyglarna.
Det är ett sett att få reda på hur hård man är i handen.

*kl*

Ai-chan i sina 3 nya täcken :D Eskadronet och stalltäcket köpte vi via tradera, flugtäcket kommer ifrån en affär som reade ut dom :)

607ed05afc4711e2999e22000a1f8afc_7.jpg

e5f4b5d8fc4711e28d1322000a1fb079_7.jpg

365e8d1efc4811e297fd22000ae912c9_7.jpg

Det andra täcket sitter ju bedrövligt över manken och kommer ge tryck. Är det en maggjord mellan bakbenen också?

Det är format så, nu är detta lite stort som sagt men det är väldigt vanligt bland amerikanska täcken vilket detta är. Är inget tryck över manken iaf. Är breda band bak med ja.

Det andra täcket sitter ju bedrövligt över manken och kommer ge tryck. Är det en maggjord mellan bakbenen också?

urkella;
Det kommer att ge tyck när det ligger på över natten!! Sy in i bogen, några stygn på varje sida, fick jag göra till unghästen :)

Det är ett fodrat täcke så blir först till vintern hon ska ha det, får se hur hon ändra sig i kroppen först tills dess innan jag gör något, idag är hon ganska tunn över just rygg och manke. Hoppas hon ska växa in i det innan det är dax att börja använda det :p

*kl

Jag shoppade alldeles för mycket i Juli *skämmas*
Hälften har jag inte ens packat upp ur påsarna (ingen okynnesshopping här inte)

Två grimmor, en blå med flaggor och en vinröd
En vanlig flyweil
En flyweil med öron (hästen lyckades med konststycket att skaffa ett sår så varken flugluva eller grimma gick. Satt faktiskt kvar mkt bättre än vad jag trodde!!)
En ny tömkörningsgjord. Den gamla kan nog dateras till åttiotalet. Eller artonhundratalet.
Ett rött schabrak och ett lila schabrak
Ett brunrandigt fleecetäcke
Ledade stigbyglar.
Fyra blåa boots
Strykkappor till shettisen
Hööks kaffethermos
Den brun/rosa flughuvan från Hööks. Ska bara försöka få tag i schabraket nu också :p

Hehe, samma som mig då, jag har shoppat som en tok hela semestern tycker jag ;)

delvis kl

Bland annat köpte jag en ny sadel, eftersom vi kom på att mina bruna Thorowgood hoppsadel passade alldeles utmärkt på min kompis häst - som har vart utan sadel i typ 1,5 år eftersom han är svår att hitta sadel åt O_o . Så då fick kompisen köpa mina sadel och så köpte jag en Wintec hoppsadel istället :D Skönt med svart sadel igen ;)
248198_686976237995939_1191555959_n.jpg

Annat jag har köpt:
Padden som ligger under sadeln här på bilden ovan, en favorit redan! :p
Svart schabrak med grön passpoal från Börjes
Grimma i grått/rosa från Börjes
Grått schabrak med ljusare grå samt röd passpoal och kantband med hästens namn broderat, från Horze
Svart flughuva från Shire's
Tråkiga saker som Ultrashield och Horsol ;)

kl
hittade en svart softshelljacka från Pikeur idag som jag inte kunde motstå. Galet snygg med vita sömmar och text i bling och nitar. Passade dessutom perfekt!

Åh den har jag också stått och tittat mycket på:D! Men jag har en gammal softshell från Pikeur som får hänga med lite till. Supersnygg är den där iaf:love:!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 921
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka