Shoppingtråden del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shoppingtråden del 3

dsc_0012_521e4213e087c30f4400b55d.jpg

Dessa klickade jag hem i helgen och fick redan på tisdagen! :D Supernöjd och riktigt billiga var de också! Beställde från Skara, var halva priset ;)

KL
b67142.jpg

Usel bild.Har köpt mina första Pikeur efter alla hyllningskörer här på Buke :) Tröttnat på ridbyxor från Hööks eller Horze som antingen håller en evighet eller ett halvår. Blev ett par Lucinda.

Hööks öppnade här igår och jag hittade ett par snygga och billiga ridbyxor (120:-!!)

Jag köpte med mig två storlekar för jag orkade inte prova där. Båda känns bra men frågan är om de kommer gå ut sig mycket, om de gör det så tar jag såklart den mindre storleken.
Är det nån som har de här ridbyxorna som vet hur mycket de går ut sig?

Jag i den mindre storleken
namnlost-1_521f4b74ddf2b33cdbea82bd.jpg

*KL*

Blivit lite shopping sista veckorna:

Först en häst :love:
1186211_3410440277233_1889772140_n_521270da9606ee2657ba7ab2.jpg

Och i väntan på att hämta hem honom följande:
20130826_094925_521b0a24ddf2b35a4845cc73.jpg

Från vänster:
lindor i "oliv" från Eskadron (halva priset), fleecetäcke från Eskadron (halva priset), Magic Brush kit (25% rabatt), bruna enkla stallbandage (halva priset på reapriset), handskar från Mountain Horse (halva priset), benskydd med reflexer (utan fula färger för halva priset), kandar (halva priset på reapriset), rundsytt träns(halva priset på reapriset), hönät (ord pris :p). Har ett träns till men förlagt det nånstans hemma :o

Jag behåller den mindre storleken, de sitter som ett smäck just nu. Har precis invigt dom och dom är så jäkla sköna att rida i! :)

KL

Shoppade en ny varm vinterjacka idag att ha i stallet, blev en svart dunjacka från Swix i bombermodell.
Hoppas den blir bra, men de blir den nog Swix brukar ha bra grejer och det ska bli skönt med en jacka som jag inte sätter mig på :)

Utöver det har jag shoppat Keratex hoofhardener, ett ljusrosa grimskaft, ett brunt grimskaft, ett beige allroundschabrak från Eskadron, märkeslösa läderridstövlar att ha till vardags, ridhandskar till både hösten och vintern, en Borstiq borste och lite annat smått.

Nu ska jag bara införskaffa ett till par softshellridbyxor, blir nog Pikeur Lugana igen då jag är så nöjd med dem jag har :)

Sen kan vintern komma!

kl

Fått en nosgrimma omsydd så ny känns det som ett helt nytt träns :)
Ska bara hitta ett käckt pannband oxå så blir det perfekt!

Tack igen Lady Vip

Vad bra det blev :)

Jag funderade i 0,3 sekunder på att behålla nosgrimman och försvinna från världen (det är väl så bedrägare gör? :D), för den är jäkligt snygg!

Senast ändrad:

Var kostar det att sy om en nosgrimma sådär, tex om man vill ha rundsytt nackstycke till en remont?

Är dom till shetlandsponnyer? Hur höga är de baktill (inklusive det mjuka/ enbart det hårda)?

Är väldigt nyfiken på vart du köpt dom, PMa gärna :)

Jag har tröstshoppat en del på sistone:

Röd regnjacka från Equiline
Vita dressyrskydd från Eskadron
Fleecetröja i någon kahki-färg från Cavallo
Lindor från Eskadron som matchar tröjan ovan
Beige lindor från Eskadron
Vita boots med fårskinn från Eskadron
Blingad hovkrats och pannborste från Myone
Lila, prickig hovkrats från Börjes

*KL*

Har också shoppat en del de sista månaderna:

en häst ;) (en 6-åring)
Tekna dressyrsadel (helt ny)
Stubben hoppsadel (begagnad)
Några olika schabrak både dressyr och allround (nya)
Sadelgjordar; lång och kort (begagnade)
Skydd (nya)
Micklem multibridel (nytt men för begagnat pris)
Bett (nya)
Gelpad till att sitta på till hårda Stubbensadeln ;) (begagnad)
Förbygel (begagnad)

Tja, där är säketr mer men det är det jag kommer på :)

Kl
Har fyndat idag :)
4 kg häst godis för 100kr
En k2 pälsglans för 50kr
Magic brush sett för 99kr
Shire handskar för 130
Och gratis k2 balsam
:) skulle ju bara gå en sväng och köpa hundgodis :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Utrustning Startar ny tråd igen då andra är över 100 sidor nu. Köpte teddy fodrade från Zaczess till slut, hade beställd från Alequi men fick dom...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 937
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
717
Senast: fio
·
Övr. Hund Bara för att jag längtar tills de kommer hem en valp och smått handlar på mig en del saker. Så kanske de vore kul och se vad ni andra...
2
Svar
24
· Visningar
1 849
Senast: Lyan
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
776
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka