SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja! Jag blev tokkär även i den!
Den övre är ju enklare att "inreda", å andra sidan är labirynt mycket roligare och det vore fint att bryta trenden här hemma med en hylla som inte är "rak och tråkig". Dom hade den vita i butiken fast mini modellen och den va hur tjusig som helst :)

Ja, jag tycker den övre är lite rak och tråkig men den undre kan nig bli riktigt häftig med rätt prylar i. ;)

62451206.jpg

Sådana här vita å gråa vart det för mig idag, 5 kr styck kändes nästan som jag rånade dom :o

Äntligen är vår nya säng på plats!!! Så underbart skön, sovrummet blev plötsligt lite oorganiserat med blandade färger men en sak i taget. Miras gamla urvuxna biabädd byttes ut mot den förra bäddmadrassen :D Dubbelvikt inuti ett påslakan. Kanon för en stor hund som vill ligga raklång och sova, hoppas hon föredrar den nu framför sängen..

Efter att ha varit gravidtrött i typ, ett halvår har jag äntligen fått lite ork till att bry mig om hur det ser ut här hemma igen. Har inhandlat överkast och två leopardfiltar till sängen samt två grå filtar till soffan från Jotex. Byrån är från Ikea.

Nu behöver vi bara hela barnrumsinredningen, mattor, sängbord, taklampor, bordslampor, bokhylla, ett skrivbord... :angel:

86-1484.jpg

86-3130.jpg

86-1564.jpg

brusali-byra-med-lador-vit__0179546_PE331787_S4.JPG

Haha tydligen bara jag som shoppar här :angel:
Denna superfina lilla brevlåda av plåt fick följa med hem idag. Är så trött på att ha brev/räkningar liggandes i hela lägenheten så den åker upp på väggen i hallen :)

fvyaeo.jpg

I samma butik hängde denna fantastiska hylla och skrek om att få följa med mig hem! :love: Den kostade dock en rejäl slant och jag var osäker på måtten här hemma så det kändes lite dumt att spontanshoppa något så dyrt... Meen, jag tror nog ändå ganska bestämt att jag behöver den :angel:

smwnsj.jpg

Den har dessutom en superläcker kompis :love:

2r2yq9i.jpg
Var hittade du dessa underbara saker? :love:

Jag är van att se jättemånga "Ingen reklam tack!" skyltar men nu när jag väl behöver en till brevlådan så kan jag inte komma på alls var jag brukar hitta dem! Tips?

Liknande med denna:
20907959-origpic-9d449b.jpg_0_0_100_100_300_132_100.jpg

Men vi har en vit brevlåda så egentligen hade det varit snyggast med färgerna tvärtom, vit botten och svart text. Ja - det syns säkert sämre men snyggheten går före att vi råkar få reklam någon gång ibland! :p

Gissar att du hittat en skylt redan men annars så har Bruka design både en svart och en vit :)

http://www.brukadesign.se/produkt/2194/skylt-ingen-reklam-tack (Svart)
http://www.brukadesign.se/produkt/2195/skylt-ingen-reklam-tack (Vit)

Mitt senaste tillskott är hallen har äntligen blivit färdig, eller tja så gott som färdig. Behöver bara piffa upp lite till så jag blir av med några av skorna så det inte ser ut som kaos innanför dörrn. :p

10966819_895886533775527_215468369_n.jpg

10958115_895886537108860_1399461560_o.jpg

Mitt nästa projekt är att köpa in ett skrivbord, sen försöker jag jaga rätt på badrumshyllor att sätta under och bredvid min spegel. Behöver någonstans att ställa t ex parfymflaskor och annat jag använder ofta lätt åtkomligt, samt bereda plats i garderoben, har försökt hitta hyllor jag söker, men det är så svårt att hitta, har endast hittat en på IKEA, men tyvärr har den fel storlek och sen är inte hyllplanen "svängda" utan fyrkanter och ser allmänt "fult" ut enligt mig. :p

Funderar på om jag ska bege mig iväg till någon badrumsbutik, men är så kass på vilken man ska vända sig till och fråga. Får se om jag kan hitta det jag söker och framför allt vad det kommer kosta.. :nailbiting:

En liten skiss nedan på hur jag har tänkt:
10877895_896994993664681_501655275_n.jpg

Jag har ett extremt stort habegär efter detta just nu:

gunnern-spegelskap-med-dorr-bla__0242384_PE381792_S4.JPG

Problemet är att jag inte har nånstans att ha det förrän jag och pojkvännen hittar en gemensam lägenhet... kan man byta badrumsskåp själv i hyresrätter? Funderar på att köpa det och ha till framtiden :D

Jag har äntligen fått upp mina hyllor! Den svarta ljusstaken är också ny :)
1zlelia.jpg

Nytt köksbord och stolar har det också blivit. Stolarna var ett superfynd! Danska designerstolar prissänkta från 2.300kr till 300kr styck!
10podgy.jpg

Och slutligen har vår efterlängtade nya soffa äntligen kommit! Vi köpte den som gemensam julklapp och hämtade ut den på alla hjärtans dag, jag är typ lika asajävlanöjd som den dära sambon på bilden :D
xksum9.jpg

I helgen köpte vi en ny tvättkorg, inte den snyggaste men bättre än den förra som var i tyg och tappat formen helt efter all tvätt. Badrummet är ändå så inihelvetesfult så :D Vi byggde också ett kattlåde-hus av ett badrumsskåp från Ikea :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Förbereda hundar inför bebis?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka