SHOPPING - Till hemmet tråden!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: SHOPPING - Till hemmet tråden!

En sådan här, fast 4 armad pryder vårat vardagsrum nu

91-8424.jpg

Får nöja mig med att jag har något liknande fast inte lika stadig från cervera.

I övrigt så har jag loppis fyndat idag, 2 st glas till min samling av finglas.

Ja, det var en alldeles lysande idé du fick där! Jag har visat bilden för flera som sysslar med heminredning, och alla har blivit stormförtjusta!

*kl*

Efter månader utan gardiner och framförallt veckor då det varit lite väl ljust utanför fönstret när man ska sova införskaffade vi i helgen ett par mörkläggningsgardiner:
133749230000001_normal.png
.
Vi velade ett tag mellan de lila, vita och linnefärgade. Till slut blev det linne. Och de passade förvånansvärt bra till guldväggarna! Jag ska försöka att komma ihåg att ta en bild på alltihopa när jag fållat gardinerna för just nu hänger de väldigt fult. :p Dock kan det nog dröja lääänge innan jag får tummen ur.

kl

Var på Ikea igår och kom hem med massa fint.

Gardiner till vårat sovrum,
werna-gardinpar__0130816_PE285237_S4.JPG

Lampa till köket,
ottava-taklampa__0093764_PE231357_S4.JPG

Ny servis, 12 set
arv-tallrik__0172472_PE266785_S4.JPG

Tavla,
hallaryd-tavla__0117349_PE272256_S4.JPG

En gryta,
senior-stekgryta-med-lock__0141169_PE288614_S4.JPG

2 klockor, kunde inte bestämma mig för vilken så tog båda 2. Finns väl alltid något ställe att placera den andra på.
skovel-vaggklocka__0207880_PE361825_S4.JPG

dekad-vaggklocka__0110685_PE261090_S4.JPG

Sedan blev det lite smått som besticklådor, äggklocka, nya lakan till barnen m.m.

Funkar de bra? Hade tänkt köpa rullgardin men sådana är kanske snyggare... Om det blir mörkt ordentligt?

KL

Jag kom hem igår kväll lite halvt rund om fötterna och beställde grejer till nya lägenheten jag köpt. Idag kollade jag på bekräftelsemailet och insåg att jag inom kort är 13000kr fattigare :o :meh:

Som tur var var det ju fina grejer jag beställt, haha!

En komplett ny säng, en tv-bänk, ett rumsbord och en byrå!

säng enligt bild, 160 bred
http://dyywrkcdjm68b.cloudfront.net/image.php?src=113627.jpg&w=640&h=426&q=80&version=6

utdragbart soffbord
http://dyywrkcdjm68b.cloudfront.net/image.php?src=100014(1).jpg&w=640&h=426&q=80&version=6

byrå
http://dyywrkcdjm68b.cloudfront.net/image.php?src=106772.jpg&w=640&h=426&q=80&version=6

tv-bänk
http://dyywrkcdjm68b.cloudfront.net/image.php?src=106854.jpg&w=640&h=426&q=80&version=6

Jaja, det blir jättebra :D

*Kl*

Jag fyndade detta eldset i mässing på en utförsäljning idag. Blott 250:- betalade jag.:)

DSC_0007-1.jpg

Lol alkolås på datorn nästa :D

Blir inte så mycket shopping för mig denna månad men en ny lite mindre kniv från ikea vart det iaf (och bara för det så kom jag på efetråt att nu villl jag ju byta ut brödkniven oxå så den matchar :meh: )

Ja men visst!!

Men mer kommer det att bli :d

Jag flyttar från en etta på 35 m2 till en tvåa på 60 m2. Och här i ettan har jag bott i 9 år så det lilla som finns här är det mesta redo för tippen! Eller ja, jag lär ju annonsera ut det på facebook typ "mot nedmontering/avhämtning" efter att övrig familj fått ta vad de vill ha "mot flytthjälp"

Så himla kul när man faktiskt har möjlighet att köpa allting nytt, man blir ju helt tokig! :D

Ja det är kul, dom närmaste nya grejerna som kommer bli för mig är nog kattsaker. Har bokat in mig på att titta på kattungar hos en tjej när dom är föda. Så jag sitter och fönstershoppar på internet och har hittat en jättefin kattlåda jag vill ha :love:

Amen ååå! Jag vill så jättejättegärna ha katt också men inser ju att jag inte kan ta hand om en katt tyvärr :(

Nu kom jag precis hem efter att ha fyndat ett barbord som jag vart och hämtat, 250kr! :D

Mmm det är så mysigt, jag har folk som kan hjälpa till om jag vill åka bort någon gång.

Siktet sitter på antingen denna:
14927615-origpic-0db328.jpg

eller denna:
14927613-origpic-332227.jpg

Vet att det finns billigare lådor men dessa är så fina.

Vet att det finns billigare lådor men dessa är så fina.

Varför köpa en ful när det finns fina?
I mitt tycke är en kattlåda aldrig vacker i ett hem, men ett måste om man har katt såklart.
Hade det varit jag hade jag självklart satsat på det snyggaste jag kunde hitta som plånboken dessutom har råd med.
En kattlåda är ju dessutom ingen förbrukningsgrej som byts var och varannan vecka så jag tycker absolut du ska kosta på dig en fin :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka