Shit vad det pirrar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shit vad det pirrar

Det finns som sagt en tråd om det. Jag är inte så insatt men de är till mat, så mycket vet jag.

En vän till mig som är islands-människa fick se bilder på stoet. Hon tyckte inte exitören var bra. Suck. Det blir nog ingen resa i alla fall.

Har du lust att lägga in bilder här kanske? :laugh: Jag tycker inte att någon ska avgöra det. De växer väldigt olika i den åldern.

Ni kan välj kika o hojta till om ni ser nån lämplig unghäst i schyst pris ^^!!

Trist, fast dom ser ju ofta ganska fula' ut när dom är unga, växer ju lite i bitar som inte alltid häger ihop ju.

Jag sitter själv och trånar efter ett ungsto jag vart 'kär' i men inte har råd med :(. Det får nog bli en isis ändå, för en Paso fino kunde vara intressant men dom lär jag ju inte ha råd med heller och där finns ju inte knappt nåt val.(på hästar)

Visst är det jobbigt då det blir så. Du o jag få ta varsin servett att snyta oss på ;)

Dom är oftast som fulast mellan 1 och 3 års ålder ..
Släng upp en bild !!
Eller PM:a.

Man ska inte gå så mkt på exteriören när dom är i den åldern.

En vän till mig som är islands-människa fick se bilder på stoet. Hon tyckte inte exitören var bra. Suck. Det blir nog ingen resa i alla fall.

Glöm vad jag skrev, det blir resa ;) Herregud jag är så uppspelt men fy vad långt, jag kommer få så ont i rumpan haha.

Vad är det längsta du åkt för att titta på en häst?

Jag köpte min isis för 6000kr! Och sen har jag fått två gratis oxå:D
Men dom kommer från island så då får man lägga på 18000 för frakten. Men billigt ändå. En annan köpte jag i sverige för 20000, hon kostade 65000 året innan men knappt nån kunde rida henne så därför blev hon oxå billig=).

Så det går att få tag på billiga isisar.

Min "bästa" häst är den jag fick gratis. Älskar henne!

Den andra jag fick gratis, Min absoluta drömhäst sprang bort! Tror han e död=( Ingen har hittat han. Vad jag vet allafall.

Jag åkte 45 mil (90 mil t.o.r) för att titta på ett sto som jag i slutändan inte köpte, provred inte utan TITTADE verkligen. Ja, och klappade lite. ;) Åkte 80 mil enkel resa när jag tittade på min nuvarande islandsvalack, men honom köpte vi och tog hem på en gång. Har vänner som åkt 120 mil enkel resa för att provrida ett gäng hästar i de södra delarna av landet och sedan åkt hem för att fundera. Hästen kan man ju alltid skicka med lastbil, så visst kan man åka lååångt bara för att titta - om man tycker att hästen är värd det!

Det blev ingen häst, så man får väl fortsätta leta, men jag känner att jag ska sälja den jar har först och sedan får vi se. Måste verkligen köpa rätt häst denna gång!!

Låter som en bra plan.
Det är värt att ha tålamod med sånna häst saker faktiskt, för det är ännu jobbigare om man köper en häst och sen märker att det inte var en bra matchning med dig själv...då får man ju antingen börja om eller stå ut med det.

Lycka till i sökandet!

Jo men precis. Jag får dessutom en fet lön den här månaden:D Så jag ska inte gå för fort fram nu, jag måste verkligen ha tålamod och leta rätt häst, synd bara om min andra pojke när han blir ensam.

Kanske inte ens får min häst såld, hård tid just nu :eek::cool:

Ja, det är riktigt tuffa tider nu! Hoppas att det löser sig för dig! Min nya häst kommer hem mellan den 12 dec och julafton!:bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka