Shit vad det pirrar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Shit vad det pirrar

Tussilogo och Elina, Tack för svaren,
Ja jo det är sant, men vad jag oroar mig för är att jag kommer sakna att träna högre nivå, vilket jag brukar när jag har 'stor' häst, men som ni sa men kan ju aldrig få en arab att tölta....
Men som vanligt är det ju också ett ekonomi dilemma, efter en skilsomässa och utlandsflytt (från utland till hem ioförsig men kostar ändå lika mycket) har jag inte mycket kapital alls att leka med och det skulle bli väldigt svårt att hitta en välrest isis med potencial för dressyr som jag vill iohop med bra tölt, elelr iallafall utvecklingsbar, om jag jämför med att hitta en lämplig arab. Isisar med den fysiken som är lämplig, dvs. smäckrare och högrest etc. är def. dyrare än en arab, eftersom alla araber är byggda så generellt så man betalar ju inte 'extra' för att dem är högrest etc.
Sen kan man ju inte låta pris styra egentligen men...i verkligheten så gör det ju det...lite.
Fast jag är ju hopplös, det finns ett litet ungsto 06:a som jag fastnat för, elelr två faktiskt, som ajg skulle köpa bums om jag hade pengarna nu, och båda är isisar, så min hjärna kanske säger nåt till mig haha!
Ash, jag får helt enkelt rida massa av båda nu ett tag..eller nåt. Eller så tar jag ut ett lån bums och köper ett av stona ;) hehe.

kram Moa

Jo visst priset sätter ju alltid gränser, men jag tror jag även vill lägga ridningen på hyllan. Jag tror det här är en bra ide, jag har mitt fina lilla varmblod som jag tänker traska runt med i skogen.

Jag blir arbetslös på fredag :( De ska stänga ner våran konsum.

Åh, Tibra ..
Ta kontakt med dom som äger henne nu och lägg ett bud :angel:
Det hade varit det första jag hade gjort, oavsett.

*kl*

Jag har för mig att Tibra står i ett stall bara 3 km ifrån mitt stall nu. Hennes ägare svarade på min annons när jag skulle he iväg min på foder, men det är välan över ett år sedan. Har du kontakt med henne? Vill hon inte sälja?

svarar Michis och Duplo*

Jag har bra kontakt med ägaren, skriver till och med till henne på msn nu :) Men nej hon vill inte sälja :( trots mitt oerhört jobbiga tjat, men skulle hon sälja na skulle hon höra av sig till mig. Man får hoppas att den drömmen slår in en vacker dag!

Jag har hittat en unghäst. Skitfin, häftig färg och rätt billig. Har kontakt med ägaren och det ser ut som om jag ska åka och titta på henne rätt snart.

Men fan vad fort fram jag går. Typiskt jag men detta kändes ju som ett fynd.
2 årig för 20000.

Jag har hittat en unghäst. Skitfin, häftig färg och rätt billig. Har kontakt med ägaren och det ser ut som om jag ska åka och titta på henne rätt snart.

Men fan vad fort fram jag går. Typiskt jag men detta kändes ju som ett fynd.
2 årig för 20000.

Vad roligt!

Vad nyfiken jag blev nu! Vad har hon för stam?

Kram/ Jeanette

Vad roligt!

Vad nyfiken jag blev nu! Vad har hon för stam?

Kram/ Jeanette

Haha ja du för mig okänd. Aragon Fra Berjanesi u.Viðja frá Sölvholti.
Folk tycker jag är halvgalen, alldeles för snabb men vafan :P man kan i alla fall åka och titta, trots att det är 70 mil:o

:p Jag tycker verkligen att det är värt att åka och kolla på henne ialf. Hon kanske är din dröm häst :laugh:

/ Jeanette

Tibra, Åk och kolla om du kan, hon kanske är 'den' för dig, komemr du ju inte veta förrän du träffar henne, du kan ju se det som en liten roadtrip typ ;) det är ju aldrig fel om man gör det kul!

Synd att det inte finns mer Paso finos eller Peruvian pasos i sverige, det kanske kunde funka som en kompromiss mellan arab och isis för mig hehe! Fast ok dom är ju inte lika söta som isisar...men ändå.

Lördag då skall vi sticka. 70 mil bara :O Men tydligen så är det en annan som vill ha henne nu och ägaren är klämd. Typiskt.

Nej nej hon lovade att hålla henne tills jag kom :D!

Men jag är rädd.

NI MÅSTE STÖTTA mig!! Jag är helt skakis, gör jag rätt eller jag galen, dum störd? Jo det är rädslan som stoppat mig men.. åh herregud vilken mes jag är!!

Senast ändrad:

:p Jag tycker verkligen att det är värt att åka och kolla på henne ialf. Hon kanske är din dröm häst :laugh:

/ Jeanette

Jo hoppas det =) Kände du till stammen? Hästen är även ett slaktföl från Island, men det måste väl inte vara något negativt? Jag söker ju mer en bästa vän och inte en superhäst, det ska väl ändå gå att avla fram fina hästar ändå om man har en hingst med bra meriter.

Senast ändrad:

Vad kul!
Nej om du bara ska ha en bra vän som du kan träna ltie på och nån klubbtävling sådär du vet då spelar det ju ingen roll så länge hon är frisk etc. och slaktföl har ju ändå inte alltid dålig stam faktiskt.
Lycka till!

Jo hoppas det =) Kände du till stammen? Hästen är även ett slaktföl från Island, men det måste väl inte vara något negativt? Jag söker ju mer en bästa vän och inte en superhäst, det ska väl ändå gå att avla fram fina hästar ändå om man har en hingst med bra meriter.

Nej, jag kände inte igen den. Det behöver inte alls vara negativt. Jag stödjer dig iallfall, hoppas att du hinner först! ;)

Men egentligen, vad avgör att de ska bli slaktföl. Ja menar föder de upp ett visst antaln hästar som de vill slakta som sedan används till mat eller blir de slaktföl pga dålig exitör o.s.v? Hur går det egentligen till?

Huh ja ni måste vara med mig hela vägen:D

Det finns en tråd om slaktföl. Vilket jag tycker speglar det värsta med slaktfölen. De finns endel som har fin stam med. ( alla har ju olika åsikter )

En som jag känner har tagit in väldigt många slaktföl, de är väldigt fina. En av hingstarna ska snart visas. Hon hoppas att det ska gå superbra. Så att hon kanske kan sudda ut lite av det dåligt rykte som dom ändå har.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka