Shirehästar

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare shettisronja
  • Startdatum Startdatum
Sv: Re: Shirehästar

Ere domino som är pappa till din? (ber om ursäkt om stavningen är fel) Man ska inte hoppa alltför mycke med shirehästen. Det har ingenting med att frambenen skulle vara klena eller dåliga att göra utan för att när hästen landar så blir belastningen väldigt hög på frambenen på shiren precis som på alla andra hästar. Tänk då på att shire väger ungefär dubbelt så mycke som en vanlig häst... Och om vi ska vara ärliga så har ju faktiskt många shire väldigt smala ben i förhållande till sin kropp. Men tycker man att det är kul att hoppa så ska man givetvis göra det. Jag gör det oxå med min shire, så kom inte och snacka om att jag skulle ha fördomar mot rasen eller inte veta något om den.... Och givetvis har du rätt i att shire är den finaste ras som finns... (speciellt vårat monster)

Blev lite nyfiken, vad heter den shire som tävlar 1.60? Tävlar den så högt så borde den ju onekligen fått en del uppmärksamhet. Vore kul att kolla upp lite resultat och så.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Shirehästar

Har precis sett en del bilder från årets shireriks, där de hade både dressyr- och hoppklass med, samt ett galopplöp. Kul att se!

Ardennern blir inte lika hög, men det har funnits (vet inte om de finns än) en "gren" inom ardennerrasen som blev uppåt 185 cm i mankhöjd.

Att tävla i 1.60 på en shire kan i långa loppet var taskigt mot leder och kotor då speciellt många engelskuppföda shire är svaga i kotorna men även pga deras vikt men de tycker att det är kul det vet jag. Mina gör i alla fall.:)

Shirehästar har ett fantastiskt steg. Jag är fullt med dig! De är smidiga hästar och så hiiiiiiiimla vackra :love: :love:

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 269
Senast: sorbifolia
·
Anläggning Hej! Jag är ny i denna gruppen och startade kontot för att kunna få frågor besvarade. Jag behöver er andra hästfolks tycken och tänk...
2
Svar
24
· Visningar
2 853
Senast: mackan
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 406
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka