Shire / Falabella

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare AmelieA
  • Startdatum Startdatum
A

AmelieA

Vad skulle hända om man korsade shire / falabella? Om man inte inte gjorde stoet dräktig med vanlig betäckning.. kommer inte ihåg vad det kallas x) Man typ sprutar in nåt i stoet :S
Men i alla fall, om shiren vore stoet, och falabellan hingsten, skulle fölet klara sig? För om falabellan vore stoet, hade väl inte fölet fått plats i magen?

Om man korsar en c-ponny och stor häst, blir avkomman mitt i mellan, eller vem får fölet mest sin mankhöjd från?

Sv: Shire / Falabella

Om stoet var shiren så skulle det nog gå bra, om fölungen bara är så stor att den når upp att dia. Men tvärt om - näe - det tror jag skulle kunna gå åt pipsvängen.

Mankhöjden på c-ponny x storhäst är helt omöjligt att säga ngt om.

Liknande trådar

Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Novalisa
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 874
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 314
Senast: ginnies
·
M
Avel Ok, nu blir det en kluring. Ska försöka reda ut så gott jag kan men det blir nog lite långt Har ett sto f-2005. Hon har varit utlånad...
2
Svar
34
· Visningar
5 390
Senast: Digbil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka