Status
Stängd för vidare inlägg.
S

strumpan

Undrar om alla hästar måste vara shippmärkta?(vet ej hur det stavas)Fick höra i dag att så är fallet.
Någon som vet och var det i såfall står.

Sv: shipps

Man diskuterar ju om att det kanske kommer ngn regel som gör att alla måste vara chipmärkta, själv var det inget tvång på mina hästar men lät göra det i måndags å det tyckte veterinären var bra för min häst har absolut inga egna kännetecken som man kan använda som bevis om hon skulle bli hästnappad tex, så det skulle vara svårt att bevisa å få tillbaka henne i ett sånt läge.
Jag känner mig trygg när min häst är chippad för då kan ingen komma å påstå att det inte är min häst.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 457
Senast: Häst_
·
Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 135
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 093
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Banta/slimma ner shettis?