Snygg1 augusti och dags att sätta igång ponnyn. 25 min tömkörning. Tyckte att han blev trött i slutet, var jättepigg i början. Släppte honom på ridbanan efteråt och han låg ner i kurvorna… så mycket var det med den tröttheten.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snygg1 augusti och dags att sätta igång ponnyn. 25 min tömkörning. Tyckte att han blev trött i slutet, var jättepigg i början. Släppte honom på ridbanan efteråt och han låg ner i kurvorna… så mycket var det med den tröttheten.
låter väl som en klok plan!T.o.m. sjukpensionären fick jobba. Funderar på att låta honom harva regelbundet och ha det som motion istället för körning. Han har lindrig astma och reagerar när han kommer upp i tempo, men reagerar inget när han drar ”tungt” i skritt.
Det är vanliga pinnharvar, säljs lite här och var Du kan säkert hitta om du sätter ut annons på Fb i diverse körgrupper Man brukar få dem för ett par hundringar.@ameo @kolblakkur och ni andra som harvar...
Hur har ni kommit över era harvar?
Gjort själva?
Köpt något och modifierat?
Mamma hade en gammal pinnharv som tidigare använts till traktor, men hon hade ingen traktor längre och använde inte harven. Så jag "lånade" en bit av den@ameo @kolblakkur och ni andra som harvar...
Gjort själva?
Grannen mer eller mindre tvingade på mig min harv, när jag nämnde att jag skulle försöka hitta en sån...@ameo @kolblakkur och ni andra som harvar...
Gjort själva?
Vi fortsätter med promenader och lite longering. Ska nog cykla med henne nån dag så hon får trava en längre sträcka med.Snart ny vecka. Avslutar med att köra lite på ridbanan och sedan köra ut en sväng.
Imorgon får han vila, sedan är tanken att han ska gå tisdag, onsdag, fredag och lördag. Eventuellt så stryker jag fredagen och tar lördag och söndag istället. Tänkte harva på tisdag, tömköra på onsdag och köra resterande två dagar.
Vad har ni för planer för era shettisar i veckan?
Jag planerar inte helt utan gör som jag känner för men här kommer en gissning:Snart ny vecka. Avslutar med att köra lite på ridbanan och sedan köra ut en sväng.
Imorgon får han vila, sedan är tanken att han ska gå tisdag, onsdag, fredag och lördag. Eventuellt så stryker jag fredagen och tar lördag och söndag istället. Tänkte harva på tisdag, tömköra på onsdag och köra resterande två dagar.
Vad har ni för planer för era shettisar i veckan?
Så läskigt när paniken är så nära. Min fjord höll på att göra något liknande när vi släpade "pinnar". Glad att vi var två och hade säkerhetsspännen..Höll på att gå illa när jag skulle harva. Han ville inte så still vid anspänning och snurrade in sig och fick panik. Insåg att jag hade max tre sekunder på mig att koppla loss innan det skulle smälla och han eventuellt aldrig skulle gå att köra igen, så gick från att försöka lugna honom till att dra loss draglinan han fastnat i fort som satan. Sedan spände jag för honom igen och han harvade på som inget hade hänt Adrenalinpåslaget var ENORMT kan jag säga
Har haft honom i femton år och han är verkligen bombsäker vanligtvis så detta var oväntat under 15 år har han aldrig reagerat såhär. Men det kan vara nyttigt att se det, blir nog lätt att man slarvar med säkerheten om man tror att inget någonsin kommer att hända. Ska ordna snabbkopplingar mellan draglinor och collerSå läskigt när paniken är så nära. Min fjord höll på att göra något liknande när vi släpade "pinnar". Glad att vi var två och hade säkerhetsspännen..
Höll på att gå illa när jag skulle harva. Han ville inte så still vid anspänning och snurrade in sig och fick panik. Insåg att jag hade max tre sekunder på mig att koppla loss innan det skulle smälla och han eventuellt aldrig skulle gå att köra igen, så gick från att försöka lugna honom till att dra loss draglinan han fastnat i fort som satan. Sedan spände jag för honom igen och han harvade på som inget hade hänt Adrenalinpåslaget var ENORMT kan jag säga
Absolut, du kan ta reglarHmmm smidig version på svängel du gjort där.
Alla svänglar man ser är runda, men är det viktigt?
Skulle man i princip kunna ta en regel och göra så med istället?
Jag råkar ha tomt på stolpar hemma nämligen, men har gott om reglar i olika storlekar
Hmmm smidig version på svängel du gjort där.
Alla svänglar man ser är runda, men är det viktigt?
Skulle man i princip kunna ta en regel och göra så med istället?
Jag råkar ha tomt på stolpar hemma nämligen, men har gott om reglar i olika storlekar
Ibland behöver man kanske en påminnelse jaHar haft honom i femton år och han är verkligen bombsäker vanligtvis så detta var oväntat under 15 år har han aldrig reagerat såhär. Men det kan vara nyttigt att se det, blir nog lätt att man slarvar med säkerheten om man tror att inget någonsin kommer att hända. Ska ordna snabbkopplingar mellan draglinor och coller