Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken storlek har din lilla?
Eehh…. Jag vet faktiskt inte storleken, har aldrig lärt mig dem. Men tror det är den minsta som finns typ? Och så får hon modifiera till dem så de passar.Vilken storlek har din lilla?
Vilken storlek har din lilla?
Min hovis sa halvt på skämt, halvt på allvar när vi skaffade mini att ville jag ha henne skodd fick jag hitta en annan hovslagare .7x0 är storleken.
På denna bilden kan du se hur det ser ut efter hon kapat den också.
Visa bifogad fil 150353
Min hovis sa halvt på skämt, halvt på allvar när vi skaffade mini att ville jag ha henne skodd fick jag hitta en annan hovslagare .
Hon får använda boots.
Vad kul att visa på 3års! OM Björne är kvar då skulle jag också vilja göra det, lägg gärna upp bilder/filmer sen och berätta hur det gick!Ja, det kommer bli boots på Enzo också sen. Men just nu tränar vi lite extra inför 3 årstestet och det har slitit extra på hovarna så han började bli öm.
Därför blir det skor nu ett tag tills 3års är gjort, så behöver jag inte bekymra mig om den biten
Min hovslagare är själv shettisnörd så hon har svårare att säga nej till att sko de små, även om Enzo är hennes minsta kund
Mumma har 6x0 dvs bara en storlek större .7x0 är storleken.
På denna bilden kan du se hur det ser ut efter hon kapat den också.
Visa bifogad fil 150353
Jag är för lat för att hålla på att kludda med boots varje dag så länge jag hittar nån som skor.Min hovis sa halvt på skämt, halvt på allvar när vi skaffade mini att ville jag ha henne skodd fick jag hitta en annan hovslagare .
Hon får använda boots.
Vad kul att visa på 3års! OM Björne är kvar då skulle jag också vilja göra det, lägg gärna upp bilder/filmer sen och berätta hur det gick!
Mumma har 6x0 dvs bara en storlek större .
Jag tror jag sett 8x0 nånstans så det finns faktiskt ännu mindre skor.
Sen finns ju travskorna i rätt smått med.
Mumma har travskor bak just nu, efter hovbölden. De är lite smalare i järnet.
(Travskornas storlekar är mindre, så man kan inte översätta dem rätt över, Mumma har 4x0 i travskor)
Aha, jo det skiljer lite mellan märkena, det är sant. Tror det är Kerkhart som är större, Mumma ska helst ha 7x0 i men 6x0 funkar när jag glömt det när jag beställde skor .När jag frågade Hovis så berättade hon att det finns 8x0 i ett annat märke, men de är lika stora som dessa 7x0.
Travskor hade hon också kollat och det var samma där.
Hon kollade även limskor men de var snäppet större.
Vet inte om jag skrev det tidigare men hon satte bakskor även fram, just för att de är smalare från början.
Så det känns som hon kollat igenom alla alternativ
Min hovslagare sa också detMin hovis sa halvt på skämt, halvt på allvar när vi skaffade mini att ville jag ha henne skodd fick jag hitta en annan hovslagare .
Hon får använda boots.
Aha, jo det skiljer lite mellan märkena, det är sant. Tror det är Kerkhart som är större, Mumma ska helst ha 7x0 i men 6x0 funkar när jag glömt det när jag beställde skor .
Jag har inte kollat så noga på travskorna. Men hovis köpte 2 strl och Mumma behövde den större (4x0). Så vet bara att det finns (minst) en storlek mindre.
Man får gå upp 1-2 storlekar på travskor. Helt knepigt att det skiljer mellan märken och typ av sko.
Team Alutorp har mått på skorna utskrivna på sin sida åtminstone, så man kan jämföra de modeller de har.Ja, det är synd det inte finns en standardstorlekstabell liksom. Ungefär som till oss människor
Jag tänker att eftersom skor sitter på hela tiden så avlastar det bättre under tiden hoven behöver växa på sig. Boots har man ju normalt bara vi arbete, men hoven slits ju lite även övrig tid.Jag satt och kollade på skor igår faktiskt, min shettis är inte helt hundra på grus och jag är nyfiken på om det är möjligt att rehabba med hjälp av skor istället för boots/wraps som vanligt (jag är som sagt inte barfotataliban).
Jag ogillar tåkappor, alltför breda skor, tung vikt etc... Men på trav- och galoppsidan finns det ju massa intressant. Bland annat små ponnyskor i aluminium i 7x0. Blir lite sugen på att prova helt enkelt.
Limskor finns ju inte i så smått tyvärr.
Det är ju iaf bra. Nu behöver Iofs inte jag ägna mig åt att forska i det. Eftersom Hovis också är shettisnörd så har hon full koll typTeam Alutorp har mått på skorna utskrivna på sin sida åtminstone, så man kan jämföra de modeller de har.
Min hovis har koll också. Men den närmaste hovslageributiken har kassa öppettider så ibland beställer vi istället om hon inte ska passera, därför jag har koll på det .Det är ju iaf bra. Nu behöver Iofs inte jag ägna mig åt att forska i det. Eftersom Hovis också är shettisnörd så har hon full koll typ
Jag tänker att eftersom skor sitter på hela tiden så avlastar det bättre under tiden hoven behöver växa på sig. Boots har man ju normalt bara vi arbete, men hoven slits ju lite även övrig tid.