Shettistråden del II

Hööks Urbino sitter hyfsat på min shettis men jag föredrar också löpring.

Eskadron har ju släppt en shettiskollektion nu, kolla om dom har den som är ställbar i nos i strl shettis :).

Jag älskar Eskadron Heritage-seriens grimmor, har till mustangen. Jättefin kvalité och jag köper "double pin" som är ställbar överallt.

Reflextäcket blev en aning stort :angel:
Men ägaren sa att hon var en superhjälte :D
Det såg ännu roligare ut när hon sprang.
Men på det stora hela ganska nöjd ändå! Kanske ska be mamma sy till det lite vid tillfälle. Det gled lite men inte överdrivet.

IMG_1831.jpeg

Jag har borstat mina små (inklusive prinsessans svans, som är flätad nu för tiden) och slängt på regntäcken. Jag vet att de har päls och ligghall men det ska bli snöblandat regn hela dagen imorgon :crazy:

Nej nu vill inte medryttarna komma längre för det blir kallt :arghh:
Och på vintern kan man tydligen inte rida. Vad trött jag blir. Jag försöker verkligen vara tillmötesgående men nä.
Suck!
Här verkar det hopplöst att hitta någon.
Trodde jagchade npn på gång. Men de glömde (eller något) att de bokat tid att komma och prova och kom inte på det förrän jag frågade om de var på väg en lvart efter utsatt tid..
Och slutade sedan svara på meddelanden...
Folk alltså.

Efter mycket velande om sele. Jag satt och suktade efter en empathybrösta och funderade på att leta begagnad.
Äh, köp en ny tyckte han. Han är vra snäll.
Ursäkta bildkvalitén. Knepigt ljus i mitt stall 😇

Bifogade filer

• PSX_20231030_212101.webp
    PSX_20231030_212101.webp
    297,3 KB · Visningar: 43
Och så en bild från sidan. Observera att den inte är 100% inpassad. Vi står också på ojämn mark (lite svag lutning). Dock öste det ned och var mörkt ute så vi provade i stallet. Jag har som synes rätt luftigt.

Bifogade filer

• 20231030_205229.webp
    20231030_205229.webp
    297,2 KB · Visningar: 42
Och så en bild från sidan. Observera att den inte är 100% inpassad. Vi står också på ojämn mark (lite svag lutning). Dock öste det ned och var mörkt ute så vi provade i stallet. Jag har som synes rätt luftigt.
Jag har inte lika luftigt som du men det är verkligen lyx att kunna sela på inne :)

Jag har inte lika luftigt som du men det är verkligen lyx att kunna sela på inne :)
Jag hänger vanligtvis inte på vagnen inne.
Krångligt att ta bakdörren som är större och köra genom grushagen ut.
Nu skulle vi bara prova och passa in lite och det gick ilte att vara ute igår kväll 😅

Ser inget behov av att kunna spänna för inne till vardags.
Med snabbfästen är det ju snabbt gjort ute.

Jag hänger vanligtvis inte på vagnen inne.
Krångligt att ta bakdörren som är större och köra genom grushagen ut.
Nu skulle vi bara prova och passa in lite och det gick ilte att vara ute igår kväll 😅

Ser inget behov av att kunna spänna för inne till vardags.
Med snabbfästen är det ju snabbt gjort ute.
Jag har inga snabbfästen (tror jag?) och stora portar så funkar fint inne hos mig :)
Ute har jag ingen bra plats att spänna för och ponny är väl, hrm, inte väluppfostrad nog för att gå att parkera :angel:

Liknande trådar

Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
59 405
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 950
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Textilåtervinning
  • Valet i USA