Shettishingtar!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare squirlett
  • Startdatum Startdatum
S

squirlett

Kompisen sitter och planerar att betäcka sitt shettisto till våren/sommaren.
Vi letar för fullt efter en passande hingst, mest på nätet.
Men tyvärr så finns d sååå få stuterier med hemsida som har BILDER på sina hingstar.
Vi är främst ute efter en skäck eller kanske isabelle...
en lite annorlunda färg i alla fall.. ;)
vi VET att d inte e någon garanti för att fölet ska få den färgen men, men.... :)

Så, FINNS det typ nån HINGSTKALENDER för shettisar som d finns för halvbloden? :confused:
Vart köper man den i så fall?? :confused:
och finns det någon som känner till en skäckfärgad GODKÄND avelshingst?? :confused:
Vi hittade en Sue Perstar som var skäck men har tydligen bytt ägare?? :confused:

Godkända shettishingstar (i aveln 2003) som är skäck är t.ex:
Röding RS 405
Kärlingehults Lorion RS 156
Annelunds Doc RS 211
Alfons RS 302
Stjärngossen RS 210
Kärlingehults Orkan RS 176
Ekot's Grymling RS 385
Sörby's Matteus RS 303
Killen RS 134
Gulleman RS 173
och Zorry RS 419

Nygodkänd 2003 är även Sjöängens Rival som ännu inte fått något RS nummer.

//Kristin

Jag har också efterlyst en ny hingstkatalog länge. Och nu kommer det en 2004. SSS håller på och gör en "as we speak".
Den skall vara klar nu under tidig vår så snart kan vi bläddra även bland de nyare hingstarna. :banana:

sueperstar är väl bara utlånad. lät så när jag pratade med ulrika(ägaren) jag har en avkomma efter honom. han blev skäck han me :love:

Godkända isabeller är:

Dusol och Skovlundens Light Crystal
Sen finns det en hingst som var godkänd i England men som inte höll de rasvisa måtten och därmed hamnade i Internationella sektionen - en s.k. 0-hingst.

Minns inte på rak arm om det finns fler isabeller...

Jo en, glömde, Thunderstorm oxå :p

Light Crystal har vi kollat på, men han ska inte användas innom aveln 2004...tyvärr... :(
sen så va han liiiite liten oxå...

Light Crystal har vi kollat på, men han ska inte användas innom aveln 2004...tyvärr... :(
sen så va han liiiite liten oxå...

TACK!! :bow:

tyvärr va den sidan inte uppdaterad på LÄÄÄÄNGE..
vi ringde på en hingst och den såldes för 2 ÅR (!) sedan..
men jaja...
kul att titta lite i alla fall..
nya ägare kan man ju ganska lätt få tag på... ;)

Liknande trådar

Avel Var tvungen att posta en tråd om detta pågrund av att jag blev så irriterad när jag fick höra detta , och att det slår mig hur en del...
2
Svar
33
· Visningar
4 455
Senast: MalinJ
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 940
Senast: supercassie
·
Avel Hej alla Bukafalare Hoppas några orkar vägleda mig i denna djungel av hingstar som finns att tillgå................... Har ett...
Svar
5
· Visningar
1 352
Senast: Ramona
·
S
Avel Jag och en kompis diskuterade lite om hur det skulle bli om man betäckte ett sto med gråa papper med en godkänd hingst. Vad jag kan...
Svar
8
· Visningar
1 125
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka