Jozze

Trådstartare
När brukar de betäckas? Min pojkväns mamma har bl.a ett minishettissto som i år fyllde tre år. Egentligen hade hon tänkt låta betäcka henne i våras, men väntar till tidigast nästa vår (2005). Vid vilken ålder betäcker man normalt en shettis? :confused: De ligger ju lite "efter i utvecklingen", så fyra år kanske är minimiålder?

Tacksam för svar! :)

Det finns inget som hindrar att man betäcker en normalutvecklad treårig shetlandsponny, likadant som man betäcker alla andra raser. SÅ mycket efter i utvecklingen är de inte.
De allra flesta uppfödare betäcker nog sina ston som treåringar, såvida de inte ska användas till bruksändamål eller nåt...

tycker att man bör vänta tills de fyllt fyra, dels för att de är senare i sin utveckling och att man på det tredje året då kan köra/rida in dem, och de sedan får ett mamma ledigt år :)

Liknande trådar

Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 685
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 754

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka