Shettisar till körning?

L

linneaforss

Hej jag har börjat köra min shettis i körning....Och har tävlat dressyr en gång. inte så bra resultat...men nu funderar jag på hur det är i riktiga tävlingsammangang. Är de så att shetlandsponnyer i enbet ofta är chanslösa mot ett tillexempel halvblod eller kallblod? Hur är det?

Sv: Shettisar till körning?

Shettisar tävlar i ponnyklassen, och har du otur så är det för få anmälda så då kan ponny o kallblod slås ihopa. I Lätt klass kan en välkörd shettis vinna. Det handlar mest om stadig form, rätt väg och bra väg, korrekta halter o ryggningar samt utseende på ekipaget. Då har du 8:or o 7:or rakt igenom.

Det finns fina shettisar med steg som får bra poäng. Nora och Lul härinne har såna godingar tex.

I medelsvår också, även mot halvblod ;)
Bra steg vet jag däremot inte om min har...:smirk:

han hade bra tryck i steget idag iallafall. :)

Jag spelade in en film på vår köruppvisning, kanske ska lägga ut den här? Fast jag vet inte hur man gör.

Ja det är sant...hehe
filmade du?! Du kan ju ladda upp den på putfile.com tex. Skulle vara kul att se på min lilla ponnys fina halt :rofl:

huuur...den tar ju 30 minuter att ladda upp mot ftp:n !! Hur komprimerar man dem? Var kan jag lära mig om quicktime filmer så att jag kan visa dem för er.

jag har egen domän och server.

/jenny

hur dåligt är 80 p?? för att vara första tävlingen?

Hmm..inget proffs jag... Men jag har lagt in filmsnuttar i windows movie maker och sen "gör man dom till rätt format", då kan man välja storlek...

80 poäng är gränsen för godkänd körning, så det är kanske inte så bra :) Jag har lyckats få 96 på första tävlingen och 81 på vår andra, och där gjorde hon bara en sak rätt, och det var mellantravet mot utgången :) !!!! Hon kickade i första mellantraven, trampade runt i halterna, felställd i hela programmet och antingen skittrög eller explosiv. vad jag än gjorde så blev hon bara argare, dessutom blev hon rädd för ett barn som lekte utanför banan.. suck* Tur det var andra tävlingen, annars hade jag nog lagt körningen på hyllan, kanske.. //jenny

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
599
Senast: Mli
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
980
Senast: Cattis_E
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 122
Senast: Raderad medlem 149639
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar