Shettis som kliar svansen

A

Angela

Undrar vad det kan bero på att han kliar sin svans och rumpa rätt så ofta?Han är avmaskad och jag har undersökt svansen och det ser inte ut att vara nått konstigt,kliar inte heller någon annanstans, :confused:
Han är hingst,kan det vara ett "hingst betende"??
Mvh

är svansroten torr?? det kan också vara insekter som irriterar.. Min gamla pålle kliade också svansroten, men när jag tvättade den ordentligt slutade han med det..

Det kan vara exem eller så är hästen kanske irriterad av insekter eller sol.

Han kanske är överkänslig mot knott/insekter, eller sol?

Testa med lite mjukgörande salva, kanske Helosan Sol (som helosan fast med solskyddsfaktor :bow:)

Eller kanske Nylanders hästkräm? Det håller irriterande insekter borta iaf. :)

Mvh Huntress

Insektsbett eller löss. Har du letat efter gnetter i mankamm/pannlugg? Behandla med Switch pour-on och kanske någon mjukgörande salva. Det förstnämnda tar kål på lusen och avskräcker bitfäna...

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 798
Senast: Lavinia
·
Hundhälsa När det kommer till hässjande i sig så har jag rätt länge märkt att BC's på agility hässjar extremt lätt? Alltså samma hastighet som att...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 458
Senast: AraSlei
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Avel Kanske en konstig fråga och kanske fel forum, ursäkta isåfall! Men min häst har okänd stam och okänd uppfödare, så vad hon "egentligen...
Svar
9
· Visningar
2 127
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka