Shetland sheepdog.

Sv: Shetland sheepdog.

Åhh va fin :love:
har du haft henne sen hon va valp?
Ska nämligen köpa en sheltie nästa år.. :) när man gått ut skolan o så :)
 
Sv: Shetland sheepdog.

Fick henne den 1/ 6 , hon är en f.d avelstik som blev nedtryckt av andra hundar på kenneln och uppfödaren ville ha ut henne till någon där hon fick uppmärksamhet och vara med hela tiden.
Underbarare hund får man leta efter :love:
Jag har bara tidigare träffat shelties som varit rädda och skälliga och trott att rasen var sådan, men ack så fel man kan ha, det beror ju på aveln, uppfödaren och ägaren hur en hund blir och Wilma är den lugnaste tystaste sheltie jag har träffat, skäller inte när det ringer på dörren, inte i bilen och inte när mina hundar är själva hemma.
Bättre hund i lägenhet kan man inte ha.

Tycker verkligen att du skall skaffa en sheltie.

Läs om rasen här:
http://www.sssk.org/
 
Sv: Shetland sheepdog.

Jag äger ingen sheltie, men min mormor å mamma föder upp så de blir en massa valpar å shelties man kan ta hand å pyssla om :) Jättefin ras!

tv.jpg


tre-1.jpg


ett.jpg


Kul att du ska köpa en! =D
 
Sv: Shetland sheepdog.

Gud vilka vackra hundar!! :love: pm:a gärna mej också deras kennelnamn :) kanske ska höra av mej till dom när de är dags? ;)
 
Sv: Shetland sheepdog.

Vi är också ute efter en sheltie. Dotter ska få sin första egna hund. Det verkar vara en underbar ras, men det är ju en gammal vallhund, märks detta eller hur beter de sig i kontakt med tex får, hästar m.m.
 
Sv: Shetland sheepdog.

Visst är det en gammal vallhundsras men inte nu längre.
Det är en hund som är aktiv och gärna håller ihop flocken , men väljer en person som matte/husse .
En perfekt ras att tävla agility och lydnad med , men som även bara kan ligga och njuta av livet :D
Den är fruktansvärt lättlärd och vill alltid vara till lags.
Kräver inte mycket pälsvård utan en rejäl genomborstning 1 gång/ veckan räcker.
Om det är första hunden för henne så hör om ni inte kan få bli vid en f.d avelstik, finns många kennlar som lämnar ut sina "gamla" hundar för att få plats med nya.
En Sheltie kan bli upp till 15 år gammal(det är inget ovanligt) så ta en tik på 6-7 år så vet ni ju förhoppningsvis också hurdan den är till temperamentet.
Har själv kontakt med 2 uppfödare som har underbart mysiga sheltie,kan pm:a dig namnen om du vill.
 
Sv: Shetland sheepdog.

*kl*

Detta är Tosca (egentligen PM Quality's Spice Girl :D). Snart ett år gammal. Tyvärr är hon lite för stor, annars väldigt fin i kroppen. Helt underbar! Lägger spår, kör agility, tränar lydnad... Allt går hur bra som helst :bow:. Alltid väldigt glad och framåt!

DSCN3292.jpg


DSCN3297.jpg
 
Sv: Shetland sheepdog.

Har två st shelties! Underbar ras :love:
Ena är 9år, den andra 4 månader!
(har ju visat bilderna förut, men dom tål att visas mera :D)
Hstar208.jpg

Copperbremn.jpg

Hstar099.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Shetland sheepdog.

Jaa, visst är dom underbara när dom är små! :love:
Alla säger, ååhh vilken söt rävunge! hehe :D
 
Sv: Shetland sheepdog.

min faster föder upp :)
windcrest... fin-fina ;)

jag är lite kär i en av dem, men egen hund kommer aldrig hända :(
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 525
Senast: hundtant
·
R
Övr. Hund Istället för och fortsätta i en tråd som handlar om att vara publik på utställning så tänkte jag att det kanske kunde vara bra med en...
Svar
16
· Visningar
981
Senast: Myrten
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 244
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundträning https://blogg.agria.se/fredriksteen/2013/06/07/jag-kan-inte-se-nagon-skillnad-i-vem-som-ar-snallast-eller-varst/ Kom över denna text...
Svar
13
· Visningar
1 419
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp