Det finns väl inga direkt belägg för att bortträngda minnen existerar? Snarare tvärt om.
"Bortträngda minnen" var bland annat det som fick Thomas Quick/Sture Bergwall att bli oskyldigt dömd. De existerar nog mest inom filmvärlden...

Mycket möjligt, men det är inte något manusförfattarna hittat på själva, iaf.

Coupling heter det. Om man nu ska vara så petig att man bara får ha en åsikt om man vet vad varje avsnitt heter så bör man ju själv åtminstone veta vad själva serien heter.

Har jag sagt att man inte får ha en åsikt? :confused:

Det jag har sagt är att om man inte kommer ihåg tidigare avsnitt, så skulle det kunna vara en förklaring till varför man inte gillade det sista. Eftersom det i så hög grad bygger på att det knyter ihop trådar från tidigare avsnitt. Snarare än på att lösa ett enstaka mysterium. Där är väl The Blind Banker ett bättre avsnitt i så fall, det är väl det mest fristående avsnittet, och jag tror inte det blir bättre eller sämre av att man sett avsnittet innan. The Blind Banker är alltså avsnitt 2, säsong 1, och handlar om en liga som lämnar hemliga budskap i chiffer.

Om någon med samma logik skulle hävda att Coupling visst inte är könsstereotypt men att det blir tydligt först när man ser serien i sin helhet, och att det faktum att jag inte ens kommer ihåg vad serien heter skulle kunna tas som intäkt för att jag inte har gjort det, så skulle den personen ha helt rätt. Jag har lite slarvigt sett ett fåtal avsnitt av Coupling, och har helt riktigt inte riktigt koll.

Jag har sett tre avsnitt och såhär tycker jag.

Avsnitt 1: Helt okej bra.
Avsnitt 2: Väldigt bra, jag gillar det klassiska case-upplägget
Avsnitt 3: Nej! Ingen favorit. För suggestivt.

Jag har läst en massa spekulationer om att det kommer ett hemligt, fjärde avsnitt och en massa "bevis" som pekar på det. Vad tror ni?
Spännande i så fall! Jag hoppas det, för jag gillade inte slutet, å andra sidan kändes slutet som ganska "avslutande" - dvs svårt att bygga vidare på.

Liknande trådar

Kultur Vilken är den bästa filmen ni någonsin sett? Behöver inte vara kvalitetsmässigt bra utan kan vara bra av anledningar ni själv väljer...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
4 273
Fordon Scenariot är som följer: Vi är på väg att köpa en campervan, en VW Transporter som förvandlats till en liten husbil, och har hittat två...
Svar
6
· Visningar
365
Senast: Fetaost
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 627
Senast: Twihard
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
731
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama