Shenande Häst!

L

LoveMattheus

Hej jag skulle behöva hjälp med min Medryttarhäst han skrämmer mig lite för att han shenar nästan varje gång vi rider!:cry: Jag vill veta varför han var inte så här från början!

Sv: Shenande Häst!

Hej!

Det är FARLIGT att rida på hästar som gärna får för sig att sticka om man inte kan ha full kontroll över situationen. Du måste prata med ägaren till hästen och förklara situationen. Rid inte ut på hästen förän du vet att du kan hantera den. Det är farligt!
Hästen har antagligen förstått att den har övertaget och att du blir rädd när den gör så. Rida för en duktig tränare är guld värt i sånna här situationer. Och givetvis måste man så klart veta till 100% att hästen inte har ont.
Gör den likadant när andra rider??

Lycka till

Sv: Shenande Häst!

Du har fått goda råd av de andra som svarat. Prata med ägaren, kolla så att hästen inte har ont osv.
Jag tror inte att hästen skenar med dig, snarare att den sticker iväg.

Liknande trådar

Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 190
Senast: Sesca
·
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
885
Senast: Roxy
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
530
Senast: Oknytt
·
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama