Sheltie & agility

D

Dogz_Love

Hej!
Jag bara undrar om det är någon som äger eller känner en shetland sheepdog som skulle vilja berätta om denna ras? Hur är den i sättet? Hur mycket motion, stimulans & aktivering behövs? Hur är dem på agilitybanan? Jag har hört att dem ska vara väldigt glada och pigga stämmer det?

Och så om agilityn.
Jag har två dalmatiner hemma. En av dem älskar (och då menar jag älskar) att hoppa. Häromdan skulle han hoppa mellan en pinne som låg på två stolar, Han struntade i pinnen och hoppade över stolen. Och den var inte låg stolen direkt. Så att hoppa älskar han. Men tunnlen. Jag har aldrig gått agility kurs med han. Ingen kurs alls för den delen. (jag var bara sju år när vi köpte han).
Tunnlen kan han vara lite rädd för, men han går igenom. Och min andra dalmartin (inte heller någon kurs, var bara fyra år då) han är super rädd för tunnlen. Något tips för agility träning på hemma nivå?

Och lite andra tränings tips? tacksam för svar:)

Sv: Sheltie & agility

Sheltie är en ras som finns i många olika storlekar, färger och temperament. De kräver väldigt olika aktivering och beter sig väldigt olika på agilitybanan. Är du intreserad av sheltie så ta kontakt med olika kennlar och hälsa på deras hundar och se om de har en typ som du tycker passar just dig.

Om du vill börja med agility rekommenderar jag att du går en kurs för en kunnig instruktör. Det är inget man lär sig hemma själv.

Liknande trådar

Övr. Hund Efter många års fundering har jag (i alla fall nästan) bestämt mig för att sluta med hästar och köpa hund istället. Men, jag kan inte...
Svar
4
· Visningar
1 910
Senast: Red_Chili
·
Tjatter Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter" Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars...
21 22 23
Svar
456
· Visningar
20 785
Hundträning Det kan inte bara vara jag (och @mysboll :p) här som har hundar som lätt tappar fokus - därför efterlyser jag nu era erfarenheter och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 580
Senast: McFlurry
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 685
Senast: AlmostEasy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka