Shampoo till svarta hästar

Sv: Shampoo till svarta hästar

Ja, det finns på bl a Granngården.
Fabrikatet är Carr&Day&Martin (eller något i den stilen)

Ja, det finns på bl a Granngården.
Fabrikatet är Carr&Day&Martin (eller något i den stilen)

Finns väl ett som heter typ 'Gallop' också (med reservation för stavning)
som jag också sett på granngården och liknande affärer.

**KL**
Funkar de? Hur funkar de? Vad ska jag tvätta min gulbruna med? Jag har bara använt vanligt, typ ekols och haft väldans blank häs, så jag gissar att det är färgen som blir klarare?
/U

Du ska ha ett för rödbruna hästar! (fuxar, rödbruna) eller för palominos/gula hästar! Beror på vad du vill lyfta fram :)

jag andvänder mild shampo för barn farfalla heter märket och det fungerar riktig bra både på min svarta häst med kännslig hud och på paintarna med låååång man (jag späder ut balsamet i manen och kan även göra det med shampot) jag vågar inte andvända det anpassat för häst då det har lägra krav än det för människor men farfalla har även shamop för glans och volym och det blir verkligen snyggt och håller sig snyggt utan klåda eller annat :D + attd et är eko och inte djurtestat

Du ska ha ett för rödbruna hästar! (fuxar, rödbruna) eller för palominos/gula hästar! Beror på vad du vill lyfta fram :)

Ahh, men då kan jag nog ha samma till alla, de andra 2 är ju bruna. Lite spännade.. Finns det för gulingar också? Lite kul är det ju allt.. Är det lite färg i dem?
/U

hmm jag hade inte använt varken brun eller fuxschampoo till den hästen.
Hade använt antingen ett schampoo med guldton eller ett schampoo som bara är färgförstärkande och inte specialinriktat på någon färg.
Ett schampoo med guldton är tex. Shapley's EquiTone (:love:)

Ett annat schampoo (som är lite lättare att få tag på) är Exhibitor's Quic color. det schampoot förstärker alla färger förutom vitt och svart.
Quic Black hade jag använt på benen och i svansen (tycker det är snyggare att framhäva det svarta i svansen än det bruna) Manen hade fått Quic colour precis som kroppen då det är så mycket mer ljust i den än i svansen.
Och så skimmelschampoo på den vita kotan såklart (fiebing's blue frost)
Hälsningar schampoonörden ;)

Senast ändrad:

hmm jag hade inte använt varken brun eller fuxschampoo till den hästen.
Hade använt antingen ett schampoo med guldton eller ett schampoo som bara är färgförstärkande och inte specialinriktat på någon färg.
Ett schampoo med guldton är tex. Shapley's EquiTone (:love:)

Ett annat schampoo (som är lite lättare att få tag på) är Exhibitor's Quic color. det schampoot förstärker alla färger förutom vitt och svart.
Quic Black hade jag använt på benen och i svansen (tycker det är snyggare att framhäva det svarta i svansen än det bruna) Manen hade fått Quic colour precis som kroppen då det är så mycket mer ljust i den än i svansen.
Och så skimmelschampoo på den vita kotan såklart (fiebing's blue frost)
Hälsningar schampoonörden ;)

Tack för svar, en helt ny värld för mig. Såg att det går att skicka efter, men det är väl inte omöjligt att det finns i Falsterbo om jag svänger dit? Det är ju snart och hästar går ju ändå på bete..
Jag gissar att det är lite toningsschampo över dem med färg, men hur är det med den som är färgförstärkande?
/U

Tänk vad mycket jag har missat.
Har funderat på vad skillnaden är på fux och brun-schampo. Vilken fux respektive brun är det som det drar mot.

Jag undrar vad jag ska använda för nyans till mitt silversvarta islandssto?
Svart? Jag tror inte det finns nån nyans som passar silversvart... :p

Min bruna o min eldröda fux känns som lättare nötter att knäcka än den här silversvarta fröken ;)

21472809.jpg

inte svar på din fråga, men var bara lov att säga, vilken underbar man :love:

Hade tagit schampoo för svarta hästar på kroppen och skimmelschampoo i manen för ökad kontrast :)

Svart schampoo är nästan ett måste på sommaren när den svarta färgen bräns ut till rött i solen. Hittade ett riktigt bra schampoo en gång som hette Black Diamond, men har inte sett det fler gånger.

måste rätta mig själv, shampoot hette Black AS KNIGHT, inte black dimond :o

Liknande trådar

Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag undrar vad som händer när hästen sväljer för mycket luft? Min häst gör inte det men en kompis häst gör de så därför frågar jag!
2
Svar
22
· Visningar
1 124
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
709
Senast: tara
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 418
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar