niardasp

Trådstartare
Någon som ridit deras 100 bana och kan berätta lite om hindrerna? Vad är det för typ av hinder? Mycket diken?

Sv: Sfk

Så du ska vara med i år också! :) Jag tänkte också rida lätt på ryttis.
Förra året kikade jag lite på banan och tyckte inte den verkade så komplicerad.
Jag ställde samma fråga som du i en tidigare tråd och fick svaret att det var en bra bana. Det enda som kan vara något är spetsen som är maxad och (iaf enligt min tränare) var rätt svår och egentligen borde vara med i enstjärnig klass.

de e en jättefin bana tycker ja alla hinder är vällbyggda på SFK.

Men de allra flesta hästarna brukar hoppa spetsen utan problem i lätt klass, den ser ju större ut eftersom den står i nedförsbacke åxå :)

Någon som ridit deras 100 bana och kan berätta lite om hindrerna? Vad är det för typ av hinder? Mycket diken?

Jag tycker att det är en trevlig bana, inte många diken, de flesta hinder brukar vara av mera låd/kulvertkaraktär :D rejäla hinder alltså, inte så tekniskt svårt.

Om du menar spetsen under eken så har den även varit med i debutant....
Men det var förvånandsvärt lite fel på det hindret.

Men ni kanske syftar på något annat hinder...

Jag red deb där för 2 år sedan och såg då även 100 klassen och jag tyckte då att det var en trevlig bana.

Ja jag tänkte det :)

Men då kanske det blir 100 där då, om det är en hyfsat schysst bana. DM för juniorer är ju med där också så det kan bli kul.

Ang. spetsen har jag också hoppat spets i debutant klass där. Tyckte den såg rätt stor ut, röd var den. Och stod under eken. Men det kanske finns fler?

När jag var den hoppades den nedifrån, alltså i lite uppförslut på vänstersida av eken, mot stora vägen. Det kanske var en även på andra sidan, nu blev jag osäker...hmm

Den var i allafall rejäl för att vara i deb och dessutom som hinder 3 eller 4. Innan hade det varit någon pluttig stock och någon liten låda och sedan KABOM fet spets... Min häst gjorde dock ett av sina bästa språn någonsin över den...

Ja jag tänkte det :)

Men då kanske det blir 100 där då, om det är en hyfsat schysst bana. DM för juniorer är ju med där också så det kan bli kul.

Ang. spetsen har jag också hoppat spets i debutant klass där. Tyckte den såg rätt stor ut, röd var den. Och stod under eken. Men det kanske finns fler?

Beträffande spets finns det 2 st men det brukar bara vara 1 som ingår. Antingen en röd eller en träfärgad vilken beror på var den placeras då de är mobila. Spets är oftast ett ryttarhinder upplevs som större än vad den egentligen är. Sen måste man komma ihåg att höjden på hindret räknas från avsprångspunkten i förhållande till bakre kant på hindret. Så står hindret i backe upplevs det oftas högre än vad det egentligen är;)

När jag var den hoppades den nedifrån, alltså i lite uppförslut på vänstersida av eken, mot stora vägen. Det kanske var en även på andra sidan, nu blev jag osäker...hmm

Den stora spetsen (som jag tänker på) är den som är till höger om trädet om du kommer nerifrån.

Förra året i debutanten var den röda spetsen med - den brukar väl inte vara med i lätt klass? Den andra spetsen är ju lite större, det var den jag syftade på.

Och som PF säger, spetsar brukar ju inte vara något problem för hästarna.

En fråga angående det här med DM. Finns det inget DM för YR/Seniorer? Har bara sett att det varit för juniorer.

Hej!
Jag red en lätt klass där för några år sedan. Har för mig att det var ett litet vattenhinder inne på hoppbanan. Samt en kulvert med blått vatten framför även det inne på hoppbanan. /W

Liknande trådar

Hoppning Jag har inte tävlat själv på typ femton år, men har på sistone varit åskådare på några hopptävlingar, och jag noterade sist att alla...
Svar
19
· Visningar
1 005
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kursen är öppen för alla som vill lära sig mer om att bygga säkra fälttävlanshinder för träning. Lär dig mer om hur du med enkla medel...
Svar
0
· Visningar
132
Senast: Gunnar
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 094
Senast: zarmino
·
Islandshäst Jag funderar på att ev börja testa på islandshäst-ridning. Har mest ridit d-ponny på senare år. Har en hel hög blandade frågor.🙂Vad är...
Svar
16
· Visningar
1 693

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka