Sfinx / sphinx

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Hind
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 1 036
H

Hind

Hej,

jag undrar om det är ngn här som äger en sfinx? Om de är hyffsat lätta att få tag på eller om det krävs att man står i kö länge länge? Vad tror ni priset ligger på? Jag har blivit helt förälskad i denna knepiga ras :love:
Finns inte så mycket info om denna ras, tycker jag, tyvärr...men det jag har hittat är baaaara positivt :love: :love: :love:

Sv: Sfinx / sphinx

Sphynx är väl lite si och så att få tag på, verkar vara lite periodvis. Priset ligger på ca 16000:- för en unge.
Kontakta uppfödare och fråga, dom gör säkert med glädje reklam för sin ras.

kolla på uppfödarsidor, där finns rätt mycke "reklam" å info om rasen... men som sagt dom är dyyyra och relativt svåra att få tag på...

Jag har läst på de flesta (vad jag vet) svenska uppfödarsidorna...men det står ju inte så ingående om temperament och så..men tack ändå. Får ta kontakt med ngn av uppfödarna och be om lite "reklam".

Tempramentet sägs vara väldigt lik rexarnas, så kolla på deras. Sen är det en hel del "pälsvård" på en sphynx, men det vet du säkert redan om.

Liknande trådar

Övr. Katt Som några av er kanske vet så gick våran älskade Sotis Skrotis Skrotnisse "Nisse" ur tiden för ett tag sedan nu. Han har lämnat ett... 2
Svar
23
· Visningar
1 357
Senast: miumiu
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 577
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 542
Senast: valpköpare
·
Övr. Katt Hej! Någon som sitter på tips hur man kan få katten att sluta hoppa upp på vissa hyllor ? Det är såhär att min mamma på 65 år har 3...
Svar
15
· Visningar
2 086
Senast: Nahar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • chimera/chimär