Status
Stängd för vidare inlägg.
G

gwennie

hur långtid efter förlossningen hade ni sex? för mej känns det som att jag inte kommer att ha det på evigheter ,då jag fortfarande har väldigt ont (2v efter förlossningen)
 
Sv: sex??

Brukar man inte säga att man "ska" vänta tills efter efterkontrollen, när nu den är? Jag hade en tidig efterkontroll efter 5 veckor, och då hade fortfarande inte stygnen släppt, så jag väntade tills de hade försvunnit. Kanske en sex-sju veckor efteråt.

Sedan gör man ju som man vill, har man inte ont och är läkt så är det säkert ingen fara att ha sex tidigare, men med tanke på infektionsrisken så ska man ju vänta tills allt är okey i underlivet.

Jag tyckte att jag väntade länge efteråt, men hag hade inte ett dugg ont när vi väl hade sex. Många hade varnat mig för att det skulle göra så förskräckligt ont, men det beror nog på hur läkt man är.
 
Sv: sex??

För mig tog det drygt 3 mån att läka underlivet. Jag har kvar foglossningen (9½mån efteråt) och en höftskada som jag ådrog mig vid förlossningen, så vi väntade i 7 mån (!!!) Efter det har vi bara haft sex sporadiskt, eftersom jag har ont av fogar och höft.

Stressa inte, det kommer när det kommer. Och som sagt, ofta vill de att man väntar tills efter efterkontrollen.
 
Sv: sex??

Sist hade jag en himla massa vassa stygn långt upp på insidan så det kändes inte som att det var läge för penetrerande sex innan de var borta.

Annars hade jag lätt kunnat ha det i familjerummet på BB :o
 
Sv: sex??

Jag och min kille hade sex ca 3 veckor efter min förlossning...Då hade jag slutat att blöda och det gick bra eftersom vi tog det relatift lugnt.. Sen hade vi väl det nästan varje dag..
 
Sv: sex??

Tre veckor. Men jag kan tillägga att jag hade en lite speciell förlossning; det gick så långt som till krystvärkar men sen blev det kejsarsnitt (katastrofsnitt). Så det allra sista hände aldrig. Och jag vet inte hur det påverkar, men jag var ju däremot rätt påverkad av snittet och att huden runt ärret var ömt och kändes lite ömtåligt.
 
Sv: sex??

Ca 2 veckor tog det för oss och vårt sexliv är regelbundet efter det.
 
Sv: sex??

Jag hade också ont länge, var hopsydd fr. topp till tå. hade desutom ett trångt bäcken och svårt att föda, så jag hade så ont i fogarna i blygdbenet (bäckenbotten?) gansk alänge. Men det finns ju mycket annat man kan göra som är skönt än att just penetrera :idea: !
 
Sv: sex??

MIna avslag gick över snabbt så vi provade redan efter 2 veckor:o

Då gjorde det lite ont längst in så jag fick var överst o styra själv. Men det tog säkert 1-1 1/2 månad innan jag kunde slappna av o komma.
 
Sv: sex??

2 månader... och då var det inte särskilt skönt!
Hade massa stygn och alla hade inte hunnit släppa än!
Tog säkert 6 månader innan jag uppskattade att ha sex igen!
 
Sv: sex??

9-10 veckor efter förlossningen tog det nog...
Mest för att jag hade avslag var rädd och konstant trött...
När "N" väl somnade orkade man ju ingenting :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kan faktiskt förstå den hypotetiska tanken på att betala för sex. Det där scenariot där man inte behöver ta hänsyn till någon annan...
10 11 12
Svar
238
· Visningar
5 885
Senast: Mkb
·
Gravid - 1år Jag håller på att få spader. Fick mitt första barn för knappt en vecka sen och har sedan dess inte kunnat sova på grund av ryggvärk. I...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 978
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år BB Gårda öppnar efter nyår. Ett helt privat allternativ där en förlossning kostar 55 000 kr. Enligt artikeln i DN har de ingen medcinisk...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
10 061
Senast: skogaliten
·
  • Artikel
Dagbok Känner mig ilsken! Vi är och hälsar på makens pappa, 3 timmar hemifrån. Hans bröder var även här. Igår somnade barnen vid 22, jag vid...
Svar
17
· Visningar
1 203
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp