Sex valpar stulna

Sv: Sex valpar stulna

Får hålla koll på Blocket då, misstänker att det är där de kommer dyka upp.

kl

Bara spånar lite, men kan det inte va ngn som fått reda på om valparna och är "pittbull-hatare" ....i syfte att ta kål på dom:crazy:

* delvis kl*
Man vet ju inte, men eftersom de även stulit TV och dator så antar jag att de mer var ute efter "värdesaker". De kan ju också ha känt igen dom som "kamphundar". Vem vet men de kan ju ha kontakter med ett kriminellt klientel som gärna vill ha den typen av hundar som statussymbol eller än värre som träningsobjekt för andra hundar....

Får hålla koll på Blocket då, misstänker att det är där de kommer dyka upp.

Jag skulle inte tro att de hamnar på blocket eftersom det står i diverse medier om dem... troligare är nog då att de säljs till "bekanta" lite hit och dit. Folk som vill ha en häftig hund, men som kanske blir nekade av seriösa uppfödare, inte vill betala vad de kostar osv.

fast vilken blunder i artikeln. Det står att han hade tänkt sälja dem för 10 000 kr/st och hade köpare till alla. Samtidigt erbjuder han 15 000 i hittelön. Undrar om de som snodde dem "lämnar tillbaka" eller säljer dem själva? :angel:

Jag tycker det är helt vidrigt.. Har googlat som en tok efter misstänkta valpar:cry: Hur i helsike kan man göra något sånt här!! Ibland (ofta) avskyr jag människor...

/LL

KL

Fyra av sex valpar är hemma igen. T ex hade en kille som köpt i god tro gått till polisen med sin valp.

De två återstående misstänks finnas i Trollhättan.

Länk

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 820
Senast: Maniac123
·
Hundhälsa Hej Vi har en ett åring hemma som från dag 1 haft krångel med aptiten. Till en början så tänkte vi att hon är valp, stress och det blir...
Svar
10
· Visningar
835
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 896
Senast: geting
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 571
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka