Servicehund och Agillity??

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare ChevaWay
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 840
C

ChevaWay

Hejsan!! Vi ska skaffa en hund, en Labbe, som ska bli Servicehund. Det jag undrar är om man kan använda den hunden till Agillity också?? eller blir det för mycket för hunden då??:confused:

Sv: Servicehund och Agillity??

ja du kan det.det enda jag inte rekommenderar är spår pga tt hunden skall läras ha fokus p dig.min gamla servicehund,fortf i tjänst har gjort det mesta.

Sv: Servicehund och Agillity??

jo visst kan du det men då skulle jag personligen ha agility som enbart lek, skoj och avslappning för hunden, inga höga krav utan det ska lekas fram och vara hundens "skoj i vardagen". service träningen är ju ganska krävande så hunden kan nog uppskatta en träning där kraven inte är så höga

lycka till
det var min åsikt :D

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
2 005
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
402
Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 328
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 915
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18