Sv: service-kostnad
Grejen var de att jag ville kolla vad folk kan tänka sig att betala för SERVICEN, alltså oavsett var i landet det ligger. Även om kallhyrorna varierar så är det ju ändå samma jobb som utförs?
Men iaf;
Stallet är nyrenoverat och ligger ett par mil söder om Göteborg. Fn står det 5 hästar här, varav 4 är våra egna, det finns totalt 8 boxar. Dvs inte mycket spring och skitsnack som det är i de flesta grannstallen. Ingen paddock än så länge, vi har börjat få hem materialet men den är inte klar än på långa vägar. Dock finns det belyst paddock på 10 min skrittavstånd (kostar 100:-/mån) & en fd travträningsbana 3 min skrittavstånd (ingår i hyran). Stallet ligger ca 1 km från närmsta busshållplats och är omringad av många kanonfina varierande ridvägar. Hästarna går ute hela dagarna i stora hagar, dock är det lerigt vid grindarna. Torkrum & större sadelkammare byggs under vintern, den vi har nu är i minsta laget (ca 12 kvm). Det finns ingen spolspilta, men det finns slang med varm + kallvatten på utsidan huset som vi kan använda.
Torv och hösilage kan man köpa hem själv eller av oss, pris beroende på hur mkt man använder.
Generellt så ligger kallhyran i liknande stall häromkring på 600:- De flesta sköts mestadels kollektivt så jag har inget direkt att jämföra med.
Vad skulle ni kunna tänka er att betala? Alltså box, hage, el och vatten, in-utsläpp, 3 fodringar/dag 7 dgr/v utan foder och strö.
Kan tillägga att det är stor efterfrågan på boxplatser häromkring...