Sertralin, någon med erfarenhet?

Äter den lägsta dosen sedan kanske 2 år tillbaks nu (tiden går så fort). Det är en snäll medicin och jag fick inga biverkningar alls vare sig vid insättning eller senare. Har ätit den genom en hel graviditet, förlossning och efter under amning utan några problem. Medicinen hjälper mig att se lite positivare på livet och för att orka med vardagen. Har slarvat med medicinen i perioder, men inte märkt av några utsättningssymtom, så tror inte att de kommer att bli särskilt allvarliga den dagen medicinen sätts ut.

Äter också sertralin sedan ett par månader tillbaka, fungerar bra! Tänkte inte så mycket på det i början men nu kan jag liksom tänka tillbaka och märka hur mycket jag ändrats, orkar ta tag i saker på ett helt annat sätt och är mycket mer positiv. Har tappat intresset helt för att bara sitta och glo på serier hela dagarna osv, jag hinner liksom inte det längre tycker jag men jag har inte ändrat min vardag alls tycker jag :confused: är nöjd iallafall! :)

Jag åt Zoloft (samma innehåll, bara annat namn) för cirka 10 år sedan. Jag blev tokaggressiv, startade bråk med allt och alla, både vänner och familj men det gick även så långt att jag gick ut på krogen för att starta bråk med folk. :o Som tur är så är jag en liten skit på 50 kilo och jag valde alltid ut de biffigaste killarna att mucka med så den enda som åkte på stryk var jag. Det värsta var dock när jag knivhotade min bästa vän pga av en skitsak. :cry:
Jag kopplade inte det beteendet med medicinen men när jag bytte ut den eftersom jag inte mådde bättre av den var det som att jag fick en uppenbarelse. Jag kunde se tillbaka på de senast gångna månaderna och inse hur galet mitt beteende hade varit, samtidigt som det var skönt att få en förklaring på varför det hade blivit som det had blivit. Som tur var hade jag världens bästa människor i min närhet som inte övergav mig trots att jag gav dem 1000 anledningar att göra det. :love:

För mig är Zolof/Sertralin en hemsk medicin, men jag vet även andra som har fungerat jättebra på den!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 536
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Jag har tagit kontakt med sjukvården eftersom jag har upplevt att min ångest har ökat senaste åren. Men ångesten kommer även ökade...
Svar
14
· Visningar
3 267
Senast: Vallmo
·
Kropp & Själ Hur får man en anhörig som de senaste åren (ca fem) inte riktigt fullt ut klarat av att ta hand om sig själv att förstå behovet av hjälp...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
13 893
Kropp & Själ (det har tagit mig ex antal timmar att våga/orka skriva det här så snälla, var snäll med mig) Jag mår inte så bra just nu så om något...
Svar
1
· Visningar
995
Senast: mandalaki
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Oväntade saker ni finner läskiga
  • Pluggtråden
  • Vad gör vi? Del CCIV

Hund, Katt, Andra Djur