Seriös blandis uppfödare

Sv: Seriös blandis uppfödare

Inte för att jag vill försvara denna människan men jag tycker det är LIKA ILLA med sk seriösa rasavlare som avlar på hundar med extrema ( imitt seende) defekta hundraser.

Håller med till 100%!
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

en som skrivit i hennes gb:

"för dina blandrashundar också. Lika mycket som för er renras, fina pengar du gör. Kullar har du ju hela året med så det blir väl en fin förtjänst antar jag.
Planerad blandrasavel... Det är så man spyr!"





vilket jäkla svar "uppfödaren" gav då,verkar som om hon är väääldigt ung och omogen! :

"Jag tar precis hur mycket jag vill för mina valpar, och så länge jag har köpare så skulle jag framstå som ett riktigt pucko om jag inte valde att ta det mesta möjliga va? Eller om vi nu får anta att du inte brukar ta det mesta för det du ska sälja så har jag en fråga. det är nämligen så att jag är i behov av en ny bil, har du en till salu?????
Ja visst gör jag fina pengar. Ett tips till dig är ju att byta jobb om du anser att du tjänar dåligt. Det är upplysningsvis valfritt vilket yrke man väljer att ha.
Svarta pengar??? Ja inte läser du min blog så ofta tydligen så du kanske inte läser detta heller, tyvärr. Men som jag skrivit tidigare på min hemsida så vill jag inte själv skriva där för den platsen är inte avsedd för att jag ska ta plats där men om du känner att du har något som kan intressera mig och vill ha svar så hänvisar jag dig till min mail. Skillnaden mellan dig och mig är uppenbarligen den att jag kan ju stå för vem jag är och vad jag väljer att göra så du är varmt välkommen att skriva på min mail men du är väl en av dom som bara inte delar min åsikt och då behöver du inte skriva.... Men som att du inte vet det så ska jag tala om att jag skattar för min inkomst, du får säkert den uppgiften om du ringer skattemyndigheten för det måste vara nog så intressant att få veta hur andra har det... Den svenska avundsjukan är helt underbar.
Vill du bli delägare eller????? (Tyvärr så är det nog inte så troligt, för vi skulle väl bara bråka om vem som tjänade mest....)
Jag önskar dig och alla andra som inte har ett vettigare liv en underbar kväll.
Även till er andra också./ Puss & kram till er!"
 
Sv: Seriös blandis uppfödare

Lika mogen som den som skrev inlägget :angel:

Att pengarna sticker i ögonen på folk är jag inte förvånad över....

Att man bara "orkar" hålla på....är det inte för att dom är för billiga, så är det för att dom är för dyra....Låt henne hållas...så länge som hon kan sälja så kan hon ju det.

Har jag en travare som tjänar mycket pengar , ja då retar sig folk på det, har jag en travare som är dålig, ja då har dom åsikter om hur jag tränar.....

same shit but different.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är en relativt vanlig och normal person, är utbildad inom hund och är väldigt seriös med hunderiet. Blir därför otroligt förvånad...
2
Svar
35
· Visningar
4 500
Senast: hollypolly
·
Övr. Hund Ja, jag får tyvärr inse att jag (hittills) lyckats med konsten att misslyckas med allt jag föresatt mig att lyckas med när jag skaffade...
Svar
9
· Visningar
1 468
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2
Svar
25
· Visningar
1 107
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 782
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp