Serier och filmer vi minns- och saknar!

Sv: Serier och filmer vi minns- och saknar!

Även Disneyklubben innehöll Disney-serier men Disneydags är ju enbart serier, inget mellansnack. Men skönt att vi fick det utrett :D

Rederiet! Har nästan inte missat ett avsnitt! Fast det finns många fler, bl a dom som nämnts här, Flying Doctors, Arcive X, Berverly Hills. Och så Merlin! Älskade den! Hoppas även på nya avsnitt av Äkta människor. V, Svensson, svensson, Cleo, Skärgårdsdoktorn, Kvarteret skatan, Radioskugga, Falcon Crest, allt med galenskaparna hade också varit kul att se mer av!

kl

Kapar tråden lite och undrar om någon minns ett barnprogram som gick i slutet av 80/början av 90-talet (gissar jag, är född 85 så det måste varit senast tidigt 90-tal)? Med en liten figur som på något vis reste runt i historien och var med vid bl.a. byggandet av Egyptens pyramider och katedralen i Notre Dame, samt besökte Venedig och åkte gondol.

Jag har för mig att han kan ha hetat Amigo, men alla googlingar pekar bara mot det mer samtida programmet med Ola Selmén. Nyfiken som jag är har det satt sig på hjärnan och vägrar släppa innan jag vet vilket program det var :D

Käner igen namnet, vad handlade det om?

"Svenskt underhållningsprogram från 2003. Till Camp Molloy, en avlägsen plats i Australien, har 17 äventyrslystna svenskar rest för att mäta sina krafter i spännande och farofyllda tävlingar. Varje dag ställs de inför nya utmaningar och vägval, varje vecka prövas deras intelligens, mod och förmåga att klara svåra strapatser. De tävlande är indelade i lag som varje vecka möts i en ny äventyrstävling. Efter varje tävling tvingas det lag som kom sist i mål att plikta med en lagmedlem som skickas hem."

Jag och mina klasskompisar (gick på mellanstadiet då det begav sig) lekte Camp Molloy varje rast! Var så ledsen när jag fick reda på att det bara blev en säsong.

Hittade ett klipp: http://vimeo.com/39267974

Senast ändrad:

Jag gillade Hunter och "En röst i natten". Dessutom tyckte jag om "Mord och inga visor", "Par i brott" och några serier till.

Saknar dem gör jag inte, eftersom jag inte tittar på TV (har ingen).

Åh jag älskade Camp Molloy!! Så lessen att det inte blev fler säsonger.

Sen saknar jag Expedition Robinson, första säsongen innan de förstörde hela formatet :(

...Med en liten figur som på något vis reste runt i historien och var med vid bl.a. byggandet av Egyptens pyramider och katedralen i Notre Dame, samt besökte Venedig och åkte gondol...

Var det "Det var en gång - tidernas äventyr"?
(samma serie som "en cell-sam historia")
Dessa var kanske dock lite tidigare än den du tänker på.

Mycket bra förslag! Men tyvärr tror jag inte det är det jag minns :( Jag tror jag har sett det där som barn också, men det jag tänker på är tecknat lite annorlunda. (Har t.ex. ett minne av att vid byggandet av Notre Dame-katedralen så byggs katedralen upp ganska "snabbt" i handlingen, istället för att skildras mer "realistiskt" som i Det var en gång)

:) Mot alla vindar med rocksångaren Jon English i huvudrollen älskar den och även titelmelodin. Sedan fanns en serie som hette Follyfoot på 70 talet. Gillade även Raskens med Sven Wollter, Gurli Nordal och Viveca Seldal

Floden blev mitt liv med Sigrid Thornton såg jag nog varje avsnitt av..

kl

Kapar tråden lite och undrar om någon minns ett barnprogram som gick i slutet av 80/början av 90-talet (gissar jag, är född 85 så det måste varit senast tidigt 90-tal)? Med en liten figur som på något vis reste runt i historien och var med vid bl.a. byggandet av Egyptens pyramider och katedralen i Notre Dame, samt besökte Venedig och åkte gondol.

Jag har för mig att han kan ha hetat Amigo, men alla googlingar pekar bara mot det mer samtida programmet med Ola Selmén. Nyfiken som jag är har det satt sig på hjärnan och vägrar släppa innan jag vet vilket program det var :D

Amigo and Friends http://www.youtube.com/watch?v=3CqOXvIByLA

Notre dame (på spanska):http://www.youtube.com/watch?v=bNHHoQb1jng

Senast ändrad:

Jag saknar Dr Quinn, åh så avundsjuk mitt 8åriga jag var på henne, hon var så häftig :D Och Sully, jag var vansinnigt förälskad!

Jag kommer ihåg en serie som hette "Larmet går" som jag som liten tyckte var väldigt spännande. Det handlade om någon form av brandstation med utryckningsfordon och det hände ju naturligtvis en massa spännande/farliga utryckningar i varje program:) det var nog dåtidens "greys anatomy"

Nästa spännande serie var "osynliga mannen". En man som kunde bli osynlig och därigenom hjälpa till att lösa brott.

KL

Kan sakna gamla polisserier: Baretta, Kojak, Columbo och favoriten, Spanarna på Hill Street. Alias Smith and Jones minns jag också, underbar! (och snygga killar!)

Från barndomen minns jag mest Helgonet, John Drake, Snobbar som jobbar och High Chaparall. "Älskade" Manolito!:o

Liknande trådar

Äldre Jag har lite minnen av en film eller serie jag tittade lite på för väldigt många år sedan, det är absolut ingen ny film. Säkert 15-20 år...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: Lycanthrope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama