Serier och filmer vi minns- och saknar!

Sv: Serier och filmer vi minns- och saknar!

Åh, Cold Feet är bra, den ska jag nog ta och beta mig igenom igen. :D
Jag har till min lycka hittat "I vår herres hage", veterinärserien med James Herriot. Kollar första avsnittet nu. :love:

Åh, Cold Feet är bra, den ska jag nog ta och beta mig igenom igen. :D
Jag har till min lycka hittat "I vår herres hage", veterinärserien med James Herriot. Kollar första avsnittet nu. :love:

VAR HAR DU HITTAT DET???? Vill ha!!!!

I vår herres hage, sju säsonger. :)

Med Firefox kan man stänga av alla reklam, pop up:er och omstyrningar så jag plöjer igenom alla mina älsklingsserier och hittar nya, allt eftersom. Enda nackdelen kan vara att de inte är textade om man är dålig på engelska. Här hittar du även de flesta nya serier som inte hunnit visas i svensk TV ännu. ;)

Åh i stort sett alla serier som tagits upp här frambringar fina minnen :love:

Jag kan tillägga Blue Heelers (australisk polisserie) som jag dock hittade på Youtube i vintras så jag inte bara såg om serien utan upptäckte även att det fanns fler säsonger.
Pacific Blue (cyklande poliser åt vad jag önskade att jag hade en sådan cykel)
London brinner

Och många fler

Senast ändrad:

Nu är det ju inte sådär jättelänge sedan det slutade sändas (7år, tror jag), men Gilmore girls... vad jag saknar den serien (trots att jag har alla avsnitt på dvd, och kollar dem ibland), eller jag saknar väl helt enkelt en fortsättning :(

Ja! Jag med.. Jag har alla på dvd men jag saknar fler avsnitt helt enkelt!

Och så är det störande att serien inte slutade som den "skulle".

Lilla huset på prärien saknar jag också!

:love:
Jag fullkomligen äääälskade den!
När jag var i 20årsåldern o pluggade brukade jag kolla på reprisavsnitt på dagtid.

Jag kan sakna Dallas o Rederiet. Eller snarare saknar man väl känslan som Dallas och Rederiet gav DÅ.

Jag gillade också Hill Street Blues.

Som barn var nog det allra bästa jag sett de där norska bröderna som åkte upp längs nån å (undrar om det var sommarmorgon som sände det?) "Bröderna hmhmhm någontings hemlighet"? Eller vad hette den?

Vilse i pannkakan, någon som saknar den ? :D
Såg det som barn men kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte, tyckte om Staffan i alla fall.

Pom pom pom pom POM POM POM...... usch, storpotäten - han var läskig! Och mamma och pappan sen; som stora skuggfigurer som kom med pekande fingrar från kanterna.

Saknar kan jag inte säga. Men visst tittade jag på den och även om en del var läskigt så var det nog mest bra, eftersom jag ändå såg på den.

Jag saknar en serie som hette Alf, som handlade om en utomjording från planeten melmac och som landade här på jorden. Älskade den serien när den gick:love:

ALF!! Han var härlig.

En äldre serie om en utomjording som man följde stadigt var ju Mork from Ork. Min man som är 7 år yngre än mig mindes den inte alls när jag någon gång nämnde Mork from Ork. Mork och Mindy kanske den hette?
*Nano nano*

Den var ju otroligt bra! Men han stod ofta och grävde bak i kor som jag minns det...

:p

En annan brittisk serie som nog var den första lite mer "vuxna" jag fick se var Onedinlinjen. Minns ett avsnitt väl som berörde mig väldigt mycket; i det drunknade en i besättningen i lastrummet som var fyllt av någon säd.

En annan brittisk serie som nog var den första lite mer "vuxna" jag fick se var Onedinlinjen. Minns ett avsnitt väl som berörde mig väldigt mycket; i det drunknade en i besättningen i lastrummet som var fyllt av någon säd.

Åh, den följde jag .....alla dessa vackra skepp...

Jag vill förresten minnas en österrikisk alt tysk serie om en läkare på landsbygden. Någon som kommer ihåg vad den hette?

:love:
Jag fullkomligen äääälskade den!
När jag var i 20årsåldern o pluggade brukade jag kolla på reprisavsnitt på dagtid.

Jag kan sakna Dallas o Rederiet. Eller snarare saknar man väl känslan som Dallas och Rederiet gav DÅ.

Jag gillade också Hill Street Blues.

Som barn var nog det allra bästa jag sett de där norska bröderna som åkte upp längs nån å (undrar om det var sommarmorgon som sände det?) "Bröderna hmhmhm någontings hemlighet"? Eller vad hette den?

brummendahl...

Liknande trådar

Äldre Jag har lite minnen av en film eller serie jag tittade lite på för väldigt många år sedan, det är absolut ingen ny film. Säkert 15-20 år...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: Lycanthrope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama