Serier och filmer vi minns- och saknar!

Sv: Serier och filmer vi minns- och saknar!

Nämen, där var de ju! Tack lbb! Men... de var ju inga renodlade hjältar, upptäckte jag nu. De var ju skurkar själva. Det fattade aldrig barndomens aprilmaj.

:) Å vad jag gillade denna serie Alias Smith & Jones med Pete Duel och Ben Murphy.
Serien gick bara någon sesong sen Pete Duel sköt sig och det kom någon annan skådis men då tappade jag intresse för serien :mad:

Jag är inte ens i den åldern att jag borde sett Alias Smith and Jones, men typ tv4 visade hela serien något sommarlov för 10 år sen.. Älskade den! Den hade jag kunnat titta på igen utan problem om jag hade hittat den någonstans.

Nu är det ju inte sådär jättelänge sedan det slutade sändas (7år, tror jag), men Gilmore girls... vad jag saknar den serien (trots att jag har alla avsnitt på dvd, och kollar dem ibland), eller jag saknar väl helt enkelt en fortsättning :(

Nu är det ju inte sådär jättelänge sedan det slutade sändas (7år, tror jag), men Gilmore girls... vad jag saknar den serien (trots att jag har alla avsnitt på dvd, och kollar dem ibland), eller jag saknar väl helt enkelt en fortsättning :(

Ja jag köpte dvdboxen med alla säsonger. Tittar då och då. Har även Mcleods döttrar...

Spejaren!! :D

Den såg jag också! Men är det inte snarare 20 år sedan?

Ja just det ja! :D

Nä, du skojar! :eek: Så gammal är jag väl ändå inte? :nailbiting:

Edit: Åh, herregud! Den gick ju mellan -96 och -99!

Senast ändrad:

Ja just det ja! :D

Nä, du skojar! :eek: Så gammal är jag väl ändå inte? :nailbiting:

Edit: Åh, herregud! Den gick ju mellan -96 och -99!

Haha, jag kollade just och skulle skriva det här precis! Ja näääästan 20 år sedan då! :D

Miami Vice, Macken - Roy's & Roger's Bilservice och Disneydags! :love:

Den har jag aldrig sett faktiskt.

McLeods dörrar har jag också alla säsonger utom en av. Underbar serie!

The Flying Doctors var veckans höjdpunkt ja, verkligen! Den som störde fick veta att den levde!!!

Arkiv X ja!! Den såg jag också, men tröttnade till slut. Har för mig att hon Dana Scully var gravid med en utomjording och då tröttnade jag.

Jag saknar Columbo jag. :D Så när jag upptäckte att den började visas på SVT24 här om veckan blev jag överlycklig. :o

Jaaa, Columbo! Jag såg det igår kväll för första gången på jag vet inte hur många år, det är himla bra :)

The Flying Doctors....DEN saknar jag. Vic & Nancy Buckley, piloten Sam och andra original....

Åååååh jag med!

Sen saknar jag Lilla huset på prärien och bolibompa som det sändes förr. Kl 18.15 på ettan o disneydags på fredagarna (eller var det lördagar?). Nu går den förbannade barnkanalen hel tiden och bara skit!

Vilse i pannkakan, någon som saknar den ? :D
Såg det som barn men kommer inte riktigt ihåg vad jag tyckte, tyckte om Staffan i alla fall.

Jag älskade Tre kronor!

Och Beverly Hills. Har första säsongen på box, nu skrattar jag högt åt hur de såg ut. :)

Ebba & Didrik höll jag på att glömma!

Senast ändrad:

Disneydags går nog fortfarande? På Barnkanalen på lördagar kl 9? Tror jag!

Kollade och jo, disneydags på lördagar kl 9 :)

Tråkigt nog är det inte alls samma som när jag var en liten skit i början på 90 - talet, nya Disneydags saknar charmen!

Edit: Sambon upplyste mig om att det tydligen hette Disneyklubben när vi var små. Där ser man!

Disneyklubben var det med Alice Bah, Eva Röse och Johan Petersson som programledare. Inte samma sak som Disneydags kan du ju hälsa din sambo :p

Jag saknar Kameleonten (the pretender). Åh jag och pappa satt bänkade framför tvn när det programmet gick, min syster som inte tyckte det var bra och ville så något annat var mindre glad ;)
Åh, The Pretender var min största favorit, jag har alla avsnitten på dvd. :love:

Andra favoriter var MacGyver, Young Indiana Jones och Knight Rider (och det var KIT som var hjälten, sådeså!).

Senast ändrad:

Liknande trådar

Äldre Jag har lite minnen av en film eller serie jag tittade lite på för väldigt många år sedan, det är absolut ingen ny film. Säkert 15-20 år...
Svar
11
· Visningar
1 650
Senast: Lycanthrope
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Hönstråden II
  • Storlek på rastgårdar?